onsdag 15 december 2010

Gran Canaria, nu kommer vi

Minnesgoda bloggföljare kommer säkert ihåg bilden nedan. Vi var på svenska skolan i San Agustin en dag. Det var loppis där och jag investerade i den här Rubiks cuben. Köpte den cash för 1 Euro, (ca 10 spänn).







Rubiks Cube



Nu har jag sålt den på Tradera för 26 spänn. En vinst på 150 %. Ja resan dit tillkom ju förståss, men när vi ändå var på GC passade vi ju på att ta några veckors ledigt och njuta av värmen


Men så går det alltså till när man lägger grundplåten till nästa resa. Ut på jakt efter flera cuber alltså eller kanske något mer värdefullt.
Så har då Berit återvänt frivilligt efter sitt benägna rymningsförsök till Skåne. "Borta bra men hemma bäst" skanderade hon när jag mötte upp vid Centralstation. Sakta men säkert återfår jag nu min idealvikt som grundades på GC.
Läser f.ö. i DN idag att Norrmalms stadsdelsnämnd stängt ett privat drivet äldreboende efter att flertalet incidenter inträffat där.
Ja vem faan har sagt att vård och omsorg av våra äldre ska drivas av privata vinstintressen ?
Sluta upp med utförsäljningen av gemensamma och samhällsviktiga tillgångar. Se hur det gick med det senaste experimentet, Apoteket. Riskkapitalister blir fetare och fetare.
Morsning
innan jag blir förbannad på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar