söndag 19 december 2010

Överraskningen i Solna Stadshus


Äntligen kan jag idag avslöja vad som finns eller
 inte finns i Solnas Stadshus
(många har väntat)
I den här 14 vån. höga skyskrapan döljer sej
stadens ledning. Döljer sa jag.
Här finns företrädare för partier av
regnbågens alla färger. 
Jag kan tycka att en del har suttit alldeles
för länge.
Vet ju själv i min ålder,
hur svårt det är att resa sej när
man suttit för länge.
I den här skyskrapan finns även opposition.

Oppositionskan heter Johanna Graf (S),
(och hon har inga systrar med liknande efternamn).
Däremot fyller hon år samma månad som
min framlidne svärmor hade namnsdag.
Hennes lön betalar Du och jag gladeligen
för att det finns en opposition.
Allt är inte guld och gröna skogar,
ens i Solna, eller hur?
(snart inget grönt kvar)

En vacker dag, ja efter valdagen, kände Johanna
att det brister i kommunikation med väljarna.
"Vi låser ju in oss" utom en månad för valet.
Då kom Johanna på den geniala idén att flytta ut
till folket. Möta dem på sta´n.
Kunde inte kommit på det bättre själv.

Det dröjde bara några dagar, sagt och gjort,
så tog Johanna Laptopen, papper och penna
 under armen och satte sej på "Fiket" utanför stadshuset.
Så nu sitter hon där och vem som helst kan
få ett ord med henne. Fråga om läget i
aktuella planer eller väcka egna förslag.

Nä alltså hon sitter där fredagar under kontorstid.

Alltså: Oppositionen finns i stadshuset, men
inte på fredagar.

MorSning Hanna !
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar