fredag 3 december 2010

Sakta men säkert.....

Efter 3 dagar hemma är jag på väg att anpassa mej
till ett liv i detta klimatet.

Måste bara avsluta med sista dagens bilder



Vi säger farväl till Lenas IT.café



Här sitter Herrarna och vet fortfarande inte om att
det finns ett liv efter detta. Salut !

Hemska slutbilder på Las Margaritas efter ovädret på natten


Tomten vill in. "Finns det nå´ra snälla barn" ?


På flygplatsen Las Palmas finns en uteterass med
möjlighet att pressa sol i sista minuten.



Vi var ju mer än 2 timmar sena med vårat plan
Härliga sol farväl.
Men vi har ju samma sol hemma. Varför är det
då 16 minusgrader hemma ?



Här går solen ner under oss på väg hem,
via Barcelona.


Korkad bild. Anna skulle ställa fram en stor burk
till vinkorkarna och här är resultatet.
Man kan göra en flytväst till nästa skyfall ?

I Barcelona steg det på en massa svenskar som förmodligen varit på fotboll, varav den ena behagade sätta sej, jag menar "lägga sej" i mitt knä. När seda vederbörande murvel skulle dricka en bira (återställare) frågade jag försynt om han skulle dricka liggande också. Min knän var nästan som Berits. Krossade.

På Arlanda var det minus 16 säger besättning. Vi kom fram vid midnatt. Min astma fick en chock när vi kom ut till Taxiplattan.

Nu är vi här och jag återkommer med inrikesnyheter under dagen. Har plöjt igenom 6 veckors Dagens Nyheter.
Morsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar