torsdag 16 december 2010

Bilar jag mött men inte körrt



Lite tillbakablickar

Tät biltrafikpå Las Margaritas morgon och kväll,
Barn på väg till skolan.
Den främre lilla uslingen kallas Smart,
eller som jag säger "Ryggsäck".
Bilen bakom, Seat Cordoba,
var den vi hyrde 2 dagar.
En gammal 5o-tals "cittra", eller som  jag
sa förr i tiden, Citroeng, sitter och trängs.
                               


Volkswagen, även kallad "Hitlerkälke".
(det var ju Hitler som ville bygga en bil för folket)
Bilen blev populärare än Hitler, om jag säger.

BMC Minicoper,
Obs! Paraplyungdomarna !

                                                             

En härligt Gulsvart "Lillcittra"
i AIK-färger
                                

Microcar. Det står faktiskt så på bilen.
Eller som jag säger, "I stället för"
Den vill jag inte krocka med och det behövs
 inte för den för den ramlar sönder ändå.
                                  

Och så en riktig bil, en Morgan 4-4.
1936 -50 tal
                      


Morsning oldcarslover.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar