torsdag 25 mars 2010

Soliga rapporter från Gran Canaria



















Idag har jag fått 2 väderrapporter från vårat Gran Canaria. Våra skånska vänner är där nu och bloggar sköna sommarbilder. Sommaren är nu på väg till GC och i helgen beräknas det bli 25 grader varmt, i skuggan.

För att kyla ner vännerna där bifogar jag en bild från Solna för någon månad sedan. Idag hörde jag koltrasten för första gången i år.







Duvan på bilden stiftade jag bekantskap med när jag våren 2005 var på Teneriffa.






Hon åt ur handen på mej vid ett tillfälle. Ett år tidigare hade jag blivit änkling. Just då var jag övertygad om att det var en hälsning från min bortgångne fru, eftersom vi ofta besökte Teneriffa.












F.ö. är just nu en stor ekonomisk skandal på väg att nystas upp i Solna. Kommunens högste tjänsteman Kommundirektören, misstänks ha undanhållit extrainkomster på hundratusentals kronor i samband med skrytbygget Nya Nationalarenan, som f.ö ingen vill ha.

Ej heller ser det så ljust ut för AIK att klättra upp till elitserien i ishockey. Men än är det inte kört.







OCH ............massmedia verkar ha bestämt sej för att knäcka Mona (S)ahlin.
"Reinfeldt utklassar Mona" heter det bl a. vilket inte är sant om man ska försöka vara lite objektiv. Visst behöver hon kanske uppträda lite mer aggresivt, men det är inte lätt att bygga upp självförtroendet när alla bara hackar.
Ps. Kunde inte undgå att visa den härliga bilden på sädesärlan som sitter på soluret på landet sommaren 2009.

Morsning och upp till kamp !






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar