lördag 27 mars 2010

Senildement


Det är lördag morgon, klockan är 08.30. Vaknar och efter jag konstaterat tiden på väggklockan i sovrummet, beslutar jag mej för att kliva upp. Det blir då lagom att läsa DN innan Nyhetsmorgon börjar kl 09.00. Och sover min käresta över så börjar jag med frukosten.

Jag sätter på TV-n så den blir varm ikläderna till 09.00. Läser i DN om korruptionen i Solna som nu nystas upp av mutåklagare och om Centerpartiet som slänger bort 65 miljoner på en valkampanj som dom redan förlorat. Jag har inte hunnit till dödsannonserna än då jag börjar undra varför i hela friden inte Nyhetsmorgon börjar. Har dom glömt att sommartiden börjat idag. Tittar upprepade gånger på klockorna närmast mej, för jag har några stycken. Inom synhåll från platsen framför TV-n, närmare bestämt 6 st. Armbandsuret inräknat. Så har jag ju några klockor till i de övriga delarna av våningen.

Innan vi lade oss inatt efter att vi sett reprisen på "Millenium", övertygade jag Berit om att det är sommartid idag och jag ställer alltid om klockorna innan jag lägger mej, så jag alltid vaknar till rätt tid.

Vad är det som händer, börjar oroligt titta på andra kanaler för att slutligen kolla på DN-s framsida. Jo visst är det lördag.


Men visst i hel.... ja, natten mellan lördag och söndag ska det ske. Faan hur gör jag nu med alla klockorna. 7 st ytterligare, alltså sammanlagt 13 st som nu går fel och jag väntar fortfarande på Nyhetsmorgon.

Ska jag ställa tillbaka alla 14 tills den rätta natten infaller, eller bara den jag har på armen ? Men då kan ju allmän och total förvirring uppstå hela dagen. Undrar vad Berit tänker när hon upptäcker att hon sovit en timme för mycket ?
Hoppsan då, nu är klockan strax 9 på riktigt, nu börjar snart Nyhets-morgon på TV 4

Morsning och Godnatt







1 kommentar: