onsdag 17 mars 2010

Åter från snökaoset

Åter efter några dagar på "Landet", vill jag inte undanhålla er några bilder som visar det snöinferno som drabbade oss när vi anlände.
Jag skulle ju börja med att plocka fram bilen från grannens carport, som vännen, vi kan kalla honom Kjell, välvilligt hjälpte mej med sin snöfräs att bana väg till.
Bil startade förståss inte, men vad begära efter 4 månader med upp till 28 graders ishavskyla, med batteriet kvar i bilen.
Bussig granne fixar fram nyladdat batteri och en laddare till mitt. Bilen startar efter att motorn gått runt tre varv.
Nu var det roliga gjort och nu börjar arbetet med snöskottning. Snödjupet varierade mellan 40 cm och upp till 70 där det drivit.
Jag åkte ut på fredagen för att värma upp huset och Berit kom efter på lördagen för att hugga i med snöskottning även hon.
Vi promenerade ävenledes i solen som värmde lite och jag menar l i t e.

Nu kunde vi inte vänta på våren så på fjärde dagen igen, så återuppst.... menar återvände vi till Varma Solna.
Bilderna får berätta själva, men den första bilden på det här söta rådjurskidet var det sista vi såg på området när vi åkte hem på fm. De var 2 st som förtvivlat letade mat på ytor där solen tinat bort snön. Den här var inte rädd, så jag kunde ta det här fotot genom vindrytan. Vi satt blickstilla flera minuter och tittade på.

Jag återkommer med politiska kommentarerna från gångna veckan när jag läst igenom dagstidningarna. Det har ju hänt en hel del anmärkningsvärda alliansutspel.











































Morsning och goodbye !








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar