onsdag 10 mars 2010

Det ska vi fira

Idag har vi firat en av de yngre 70-åringar jag träffat idag och som bor på Göran Perssons väg i Solna. Men Göran Persson ?????? Vet inte, men man får ju inte välja vad gatan heter när man flyttar in, som jubilaren tidigare uttryckt.
Hur som helst så uppvaktade vi med en bukett dagsfärska tulipaner, direktimporterade från Keukenhof i Holland.
Maud Olofssons väg ? Hur smakar det ? Gud bevare mej väl. Inga svordommar i den här bloggen om jag får be.

Åter till verkligheten. Innan vi fått av oss snökängorna hördes kaffebryggaren spotta och fräsa, som de alltid gör. Tårtan var inte färdig, men "Ögats" goda kakor försvann snabbt från kakfatet.
Inte nog med det. Det bjöds på en Whiskey till kaffet. Tillståndet hade givits av hon som var den egentliga innehavaren, men som var tvungen att fira jubilarens dag på jobbet en stund.
Att våran uppvaktning uppskattades upptäckte jag när jag uppvaknade av hans uppmaning att ta en liten jäkel till.
Nja..... okej då, om du tjatar, sa jag med ett inte alltför övertygande tonfall, så tack. Jamesons är inte helt fel.






Firar gör vi inte hemma nu i alla fall. Vi bor sedan en tid i en byggarbetsplats och nu blir det snart olidligt när de börjar bila sönder vår balkong. Idag har de plomberat balkongdörren och tagit bort räcket. (se bilder). Så nu kan jag inte hota med att hoppa från balkongen när jag förlorar i Yatsy, för det gör man ju.
Våran balkong på bilden ovan är den som syns, om ni tänker er från längst bort till vänster och sedan kommer lite häråt via Kryssh.väg. 20, till där den där hissen är vid nr 18, på 5 våningen, en under där jag tidigare bodde på 6:e våningen. Nu är vi alltså vid porten där det är mest vitt, nr 16, eftersom balkongräcken ännu inte är borttagna när bilden togs igår. Om ni tänker er taket på den betongpump som står utanför vår port (dom gjuter där den nya förlängningen av balkongerna vi ska få).
Från det tänkta taket och fyra våningar upp och den lite mindre balkongen till vänster, alltså straxt under plattformen vid nr 18. I vardagsrumsfönstret kan man skönja en gardin som är blommig och kanske inte bytt på lite för länge. Balkongen är den som nästan snuddar armen på betongpumpen, men det såg ni väl genast.
Hur som helst så är det lite äckligt att se ut över en balkong som sakna skyddsräck. Sista bilden visar en av personerna som snott räcket, vandrande på plattformen utanför vår balkong utan räcke.
Behöver jag förtydliga ytterligare ber jag att få återkomma imorgon.





Morsning och goodbye


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar