onsdag 25 mars 2009

Olika vindflöjlar



Många, många människor har mailat och ringt och undrat vart mina bloggar tog vägen. Ja flera stycken.
Sanningen är att det är mycké nu. Igår t.ex. stupade jag i säng vid 19.30 tiden.
Jag hade tvättat för första gången på 3 år............. redan klockan 07.00. För 3 år sedan flyttade hon in som inte tyckte att jag skulle behöva anstränga mej så mycket.
Men jag framhärdade att jag tycker det är roligt i tvättstugan, så igår bestämde jag att redan klockan sju innan hon vaknar smyga ner i tvättstugan. Det gick jättebra, till och med mangeln. Men fy faan med väckarklocka 06.30. Bilden ovan en vindflöjel till påsk


Nu är det bra att sola också. Nu för benstommen, tänderna och immunförsvaret. Men solar du för mycket får du hudcancer. Det är ju så att alla får inte lungcancer trots att de rökt hela livet. Jag försvarar inte rökning men man blir trött på alla profetsior hit och dit.

Nä då är det roligare att prata om bonusar och vindflöjlar. En känd vice statsminister försvarade häromdagen bonusar till varje pris och jämförde med sopåkarnas arbetsackord, för att ett par dagar senare figurera på DN-s debattsida tillsammans med finansministern och en annan minister som heter Odell .

Nu ska bonusarna stoppas.



Årets vindflöjel
Gode Gud, vad ska jag tycka om bonusar
imorgon ?


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar