lördag 14 mars 2009

Ätligen, äntligen


Grattis Malena !


Hur kunde det hända ? Alltså att äntligen rätt låt vann . Min Berit och jag plågar oss igenom hela programmet. Det mesta för oss "gamlingar" är ju skit. Alla låtar är ju lika och intetsägande. Det är ju bara för ungdomar nu. Finns inget för oss pensionärer, inte ens Bingolotto. Måns Zelmelöv hoppades vi på och någon till, nr 5 tror jag. Så avslutas tävlingen med bidrag nr 11. Vi blev hänförda. Ett bidrag med kvalitét. Vilken tjej, vilken röst, vilken melodi. Hon vill vi ha.
Så kommer olika röstningsresultat. Den internationella, juryna i landet och det såg mörkt ut. Förutom att Måns ledde. När svenska folkets röster läses upp och Måns tappade förstaplatsen tänkte vi: nä nu blir det väl "Ugglan".
Så kommer då dagens högsta poäng till Malena. Hon går förbi och vinner. Vi vrålar av glädje.
Vi faller varandra i armarna och med tårar i ögonen börjar vi spontant dansa på det trånga vardagsrumsgolvet.
Tar upp melodin på Googles och vi dansar igen.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Nu har jag en lånedator så nu kan jag kommentera!
    Jag gillade inte Malena :-(
    Det är inte bara i politiken vi har olika åsikter :-)
    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera