måndag 9 mars 2009

Bluffen

Nu är det vetenskapligt bevisat att hotet om global uppvärmning av planeten Jorden är en bluff.
Jag och min sambo var på Gran Canaria en vecka nu i början av mars. Ingen höjdartemperatur, trots begynnande vår där. Då vi frågade infödingar där, på flytande spanska, så fick vi veta att det inte varit så "kallt" där sedan 1972.

Att solen har så svårt att komma fram här i Sverige också, förstår jag nu efter en artikel i DN ungefär samtidigt, att det beror på vad forskare nu kommit fram till. Nämligen att de uppmätt tjockare ozonlager än på mycket länge. Solen kommer inte genom ozonlagret ens.

Ifjol plockade jag första hästhoven (tussilago farfara) här i Solna den 11 mars. Det blir inget av i år.
Nä, jag kan lugnt köra vidare med min gamla svenska Volvo 745 från 1988 utan dåligt samvete.
Endast Expressens "Årets Kvinna", "tar för sej".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar