tisdag 10 mars 2009

10.000 spänn för ett barn


Bildgåtan till höger föreställer något som måste
till för att KD-s upphetsande ide om 10.000 spänn kontant, till den som fixar att ett barn kommer till. (DN idag).
Jag skulle faktiskt behöva minst 10.000 spänn för att köpa ny miljöbil, nu när några s.k. centerpartister vill straffa mej ändå mer för att jag har en bil som jag kan byta tändstift på själv, utan att behöva lämna till märkesverkstad.
Jag tog upp problemet med min sambo (68), som bestämt hävdar att ....... "det är för sent lilla gubben". F..n också. Där rök den inkomstkällan.
Så nu står förhoppningen till min son som ska bli pappa i juni.
Hur mycket kan man få för det månntro ? Borde vara värt en del att bli farfar ?
F.ö. undrar nog många varför toppchefer leker racertävling med livet som insats i Sydafrika med .... Lamborghinis och värre vrålåk. Var det tjänstebilar månne ?
F.ö. vill jag rekommendera Radio Viking 101,4 om du vill ha underhållning. Den bästa musikkanalen för mogen ungdom. Den har allt för alla smaker. Från visor, opera, 50-talsrock, dansband, gudstjänst (söndagar).
Sändaren finns på Ekerö och med en radie på ca 10 mil kan den höras. Kan också höras över internet i hela världen.
F.ö. Jag stod för maten i går. Tycker det är roligt ibland, men då vill jag vara ifred i köket. Försökte mej på couscos och en massa grejer till. Spännande smaker men nää... jag ger mej. Sambon är oslagbar, men jag är bra på Mjuk Pepparkaka och jag köper en bukett tulpaner då och då.
F.ö. Har jag alltid undrat varför vi svenskar är så j... flata. Varför blockerar inte alla bönder Essingeleden eller omringar Helgeandsholmen när staten jävlas med dom.
Själv skall jag bli trädklättrare om det byggs på Huvudsta strand.
Gonatt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar