onsdag 14 maj 2014

Solna > Sveriges Keukenhof.


 
 
Idag uppstod en inre panik under eftermiddagen
när det körde ihop sej och Berit inte visste var jag var.
Igår pajade min behändiga fickkamera och i em 
mobilen. Fel lösen 3 ggr. Går inte att ringa
Knappa in din PUK-kod !!!
Inte f.. har jag den i fickan heller,
PUK-koden alltså.
 
 
 



Kanske lovade jag bilder på senaste loppisfynden ?
En av båtarna på Göta kanal.
Tillv. Norrmans keramik Motala, 20 kr.






Berits äggkoppsinköp, 8 st Höganäs för
20 st. enkronor.
På bilden 4 av dem. Men det kan du säkert
räkna till själv. De andra 4 är alltså inte
med på bilden, eftersom det bara är fyra
på bilden.
Men 20 spänn ska man väl få per/st.

Jag har aldrig snusat, men tydligen 
fanns att köpa metallock till dosan.
Köpte 2 st i obruten förp. för tio
spänn st. Möjligt samlarvärde.





 

En gång på 90-talet i mitt förra liv, var jag i Keukenhof,
som ligger i Holland och där alla tulpaner kommer
ifrån på våren.





Så här ser det ut i Skytteholmsparken i Solna nu.
Ibland överträffar kommungubbarna, för det är bara
gubbar, sej själva. Men bara ibland.





Missa för f .. inte detta  innan det är överblommat och
ni bor i Solna förståss.

Underbart är bara förnamnet.













 
 
 
 
 
 
Här stod jag och mediterade till fågelsång av koltrasten,
som alltid sitter högst upp och pratar så alla honor
ska lägga upp sej för den vackra friaren.
.......Men så upptäckte jag att något inte var som det borde
på den här bilden och någon fler.
Kommentera gärna om du ser vad jag menar.
 
 
 
 







Mellan hägg och ........






Plötsligt hör jag sirener. Sirener från alla håll. Brand-
bilar, polisbilar, ambulanser. Sammanlagt minst 10.
Vad är det som händer ?







 
 
 
Tunnelbanan stängs av, folksamlingen växer.....






Ryktet säger att någon "ramlat" från perrongen.
Suck !






De här mossbelupna EU-anhängarna
finns med bland de nyfikna åskådarna.
EU borde agera, förbjud alla medborgare
att "ramla".





 













 
Nu började klockan bli lite för mycket och hemma väntar maten, säkert.
Jag var redan sen, men kunde ju inte ringa och tänk om Berit hört om
olyckan och tror att j a g ramlat.
Det var kaos på busstorget, bussar överallt. Ersättningsbussar förståss.
 
 
Innan jag äntligen äntrar buss nr 113, hinner jag knäppa den här vackra bilden.
Jag är inte säker på att det är samma som i Kungsan, för de här blommar senare
och längre, men de här kanske planterades senare, hm, hm.
(Jo det fanns faktiskt blå himmel ibland.


Å så var det det här med Maud Olofsson också. Hon ljuger ju, att hon
inte skäms. Näe det klart hon inte gör. Hon har tidigare sagt att hon informerat
Fredrik den blåe innan NUON-affären beslutades. Men hon vägrar komma
till KU för att klargöra. Fredrik den blåe säger i KU att han läste i tidningen
att affären genomförts och att han inte hade en aaaaning.
Idag fick hon frågan 18 gånger, om hon informerat Fredrik den store.
Hon vägrar svara. Vem tror ni ljuger ???
Nå´n måste ju !



Förresten, Fru Olofsson är från Bygdeå
Fru Lööf från Maramö.
Å i åa ä e ö

Så det så !





2 kommentarer:

  1. Vad säger du om Anders Sundström, fd S-minister, som satt i Vattenfall:s styrelse när affären beslutades?

    SvaraRadera
  2. Förstår inte vad det har med min frågeställning att göra.

    SvaraRadera