lördag 17 maj 2014

Iors födelsedag på kyrkogården......






........började egentligen igår


..... där Ior egentligen hör hemma........på Cirkus.
Cirkus Maximum var på snabbvisit på Huvudstafältet förra dagen.
Ett stor grönt fält, som ännu inte byggts höghus på. Det är väl en tidsfråga bara.
Bostäder behövs och här skulle få plats med ett tiotal 20 våningars hus.
Skitnära till T-bana och ett fantastiskt och modernt köpcentrum i Huvudsta.
Sätt spaden i marken Granfalk, innan du förlorar makten i höst.







Tvärrandigt Zebraarsel kunde beskådas.








Väldresserad personal: Skorna utanför








Ett stenkast från cirkusen är vännerna Johansen / Larsson
boendes och där hade förberetts för min förestående
födelsedag. Kunde fira AIK-s vinst över Elfsborg, i för
ändamålet passande glas.








Idag på dagen började det illa. Tur man inte satt i bilen
med rutan nerdragen när fiskmåsen släppte den här
goa skiten på bilrutan på parkeringen på bron
Krysshammarvägen, i Huvudsta, i Solna.
(undanber mej kvickheter även om jag förstår att det
kliar i tangentbordet).








Vi skulle alltså fara till Skogskyrkogården och göra vårfint. Här ses Berit blicka ut
mot sina föräldrars grav. Det är så rofullt och vackert på kyrkogården.







Löjtnantshjärta på en grav.








Nästa anhalt, min salig svärmors grav, bara ett stycke bort.






Direkt efter hemkomsten bestämde vi att promenera en
stund. Biltrafiken och köerna var enorma redan tidigt på
eftermiddagen. Många med 5 (fem) jobbskatteavdrag, har
råd att ta lite extra ledigt en så´n här fredag när
sommarvärmen plötsligt stod för dörren.
Berit bjöd mej på kaffe och kaka nere på 4-H gården
vid Augustendal.
(Huvud,Hand,Hälsa,Hjärta)






Jag vet faktiskt inte vad de här heter.






Här fångade jag några bilder på ett par Gråtrutar som visade upp sej nere
vid Ulvsundasjön.





















Jag står också på ett ben och får fortsätta med del 2 av födelsedagen imorgon, för
nu måste jag kvarta. Det vankas Norsk Nationaldag imorgon och vi ska träffa
vännen Karsten fra Oslo och Birgitta från Sollentuna, och delta i festligheterna.

Del 2 imorgon ang. min födelsedag tar upp läget mellan de politiska blocken.

Hörde Annie Lööf ryta till åt Pfizer att ge faan i Astra Zeneka.

Äntligen Annie, men för sent. Nu riskerar du att tappa enda mandatet
i Europapalatset. Första steget mot utplåningen....Tyvärr

Så det så.......







1 kommentar:

  1. - Bostäder behövs och här skulle få plats med ett tiotal 20 våningars hus.

    Men inte där du bor...

    Dubbelmoral?

    SvaraRadera