torsdag 8 maj 2014

Nu får det vara nog......





...........så här kan vi inte ha det....
 
Trogna följare av min blogg från när och fjärran, uttrycker med sorgsna
ögon och höga tillrop : Har du lagt ner "Ior tycker", Ior ??
 
Mitt svar:
 
 
Nääe..... jag saknar också sättet och möjligheten att uttrycka mej i
ord och bild sombloggen kunde förmedla över hela världen.
Ser ju i statistiken att läsare från hela världen hittar Ior tycker.
(och gör det fortfarande, efter 4 månaders tystnad),
 
Syftet med min blogg är ju att retas lite, ironisera lite, skoja lite,
visa sanningen som jag ser den och vad jag står för.
 
 
 


Igår tog jag kameran under armen och smet ut alldeles ensam och hittade det här kärret
"mitt i Solna". (kanske inte mitt i, men väl i utkanten).
 








Här fanns till för 3 år sedan ett älskat koloniområde. Men naturligtvis måste de vräkas.......för här ska vi bygga...........men det har man inte gjort. För djävligt.
Gamla fruktträd har av f.d. innehavare fällts för att ge vinterföda till
djurliv som vågar sej fram i natten.






 
 
 
 
 
Många växter finns fortfarande kvar och trotsar besluten
om utrotning så länge det går.







 
 
 
 
Guud så fin ! Detta foto taget på övergivna koloniområdet.

Förutom pärlhyacinterna ståtar här en Zephyrantes citrino.
(Hittar inte något svenskt namn)
Fortfarande osäker om namnet och kanske någon läsare
kan hjälpa mej.
.





Den här Familjebibeln med guldsnitt, fyndade jag på Hötorgsloppis och är
nu till salu. Men egentligen borde jag ha den som nattdukslitteratur själv först, ty
den äro lättläst och rikt illustrerad.
(Men nääe, orkar inte hålla en pocketbok mer än 1 minut över huvudet)






Loppisfynd !!!!! Hovmantorp enmanskaraff med snapsglas som kork.
Lagom till midsommarsnapsen.
Mycket sällsynta. Också till salu för de med stor börs.
 








Lilla "Kurre" som bor vid kanten av Råstasjön och som jag träffade för ett par
veckor sedan, får avsluta min första"nygamla" blogg.
Jag kan se i Kurres ögon hur han/hon vädjar till mej om hjälp med att
stoppa planerna på att bygga och förstöra "mitt hem" vid kanten av Råstasjön.

"Jag gör vad jag kan Kurre"

Riv Arénan !


PS
Någon i centerpartiet har tänkt !!!!!!
och hittat tillbaka till centerideologin inför EU-valet.
"EU ska göra färre saker....men göra dem mycket bättre".
Så lyder en text på valaffischer till EU-valet

Jag ser det som 28-åringen från Maramös sista uttryck
innan hon avgår i september.

Ds

Så är det !





 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar