torsdag 22 maj 2014

Cykelrunda, Sumpan, Råstasjön, och Lejonpizza.






Det var med den här cykeln, en Cresent (världsmästarcykeln), som jag företog mej
 en runda med idag. Det är så fint med cykel. Särskilt när vädret är som det var idag.
Stannade till i Skytteholmsparken för att matcha cykeln mot tulpanerna med 
samma färg. Nu är de snart överblommade och har ni ännu inte njutit av det
vackra Staden har gjort i Skytteholmsparken, så gör det imorgon.











Detta är en s.k. Selfie. Jag har tagit kort på mej själv
lyssnandes på näktergalen. Helt underbart. Det är ingen
mask eller annat skit jag har i pannan, utan bara skugga
från en kvist.









Hör !!









Där ute på stigen står min cykel och väntar på att jag ska bli färdig
med fågelskådandet.









Det är alltså i de här lövskogssnåren som näktergalen trivs och återkommer varje år.
Näktergalen har ett fantastiskt sångnummer när han är på det humöret.
Upp till 7 olika toner i ett drill.
Apropå galen.......så är det just det här som galna politiker ville byta ut mot
en massa betonghus. Det är inte klokt, eller hur du anonyme, som vill bygga
och det till varje pris.








Nääe, jag ska inte ha 2 öl.








Ikväll var det möte med Stadsbyggnads-
nämnden för att besluta hur man fortsätter
planprocessen. Nätverket "Rädda Råstasjön"
var på plats utanför stadshusingången
för att visa fortsatt motstånd.
Lagom att jag slutade cykelrundan här
och mötte upp Berit som promenerat hit.









Banderollen får mej att tänka på Vänsterns slogan på affischer
till EU-valet : "Välfärden är inte till salu" !








Åh Annie Lööf som vaknat upp under galgen.
Hon vägrar köpa danskt griskött.
Heja Annie !
Fortsätter du så här, kanske du klarar
riksdagsspärren.










Ikväll kör vi en pizza på Lejonrestaurangen bestämde vi.
Där tas vi emot av denne alltid glade och serviceminde Keivan.
Som jag lovade återkomma till:
 En dag man fyller år, som t.ex. jag härförleden, ska
man absolut bege sej hit. Traditionen bjuder, att Rest. Lejon  bjuder jubilaren
på en drink eller efter önskemål. Keivan, här på bild, rörde ihop en
kanondrink till mej med allt från sprithyllan och då kunde jag inte annat än
fråga om taxi hem ingår.









Keivan tillsammans med Felicia, den inte bara förtjusande utan
också den bästa och populäraste som jobbat med "Lejonen".








Keivan tillsammans med Pizzabagaren Kaifi.
Pizzorna på Lejon är bara såååå bra.


Idag gjorde vi alle mans rättighet, nämligen röstade på kandidater till EU-parlamentet.
Och förlåt Jytte,  att jag röstade på  dej fast
jag hellre vill att du stannar i Sverige, ty du 
är framtidshoppet i Solna och i Svenska Riksdagen från i höst.


Så det så !










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar