tisdag 20 maj 2014

Rödgrönt i Solna



 
 
Som jag lovade kommer fortsättningen på firandet av min
sjuttioförsta födelsedag här och nu. Inget firande så, men
synd att inte få visa bilder från den vackra och sköna dagen,
som bara ligger och skräpar på hårddisken annars.
Efter kaffet och kakan på 4-H gården är stegen inte många
till Båthuset med populära sköna solplatser vid kanten
av Ulvsundasjön.
 



Ni har väl hört historien om mannen som blev tillfrågad :
"Du har en röd och en grön strumpa på dej" !
Mannen svarade: "Jo jag vet, men det konstiga är att jag
 har ett par till likadana hemma".





Här kommer båtar mot Sundbyberg.
Här Vasakronan.







Här ser man inflygningen till Stockholm-Bromma
flygplats.






Andra blir utflugna.









En snubbe fick en stilig abborre på kroken.
Inte bara fula fiskar i Solna alltså.









Ytterligare ett stenkast bort, ligger skolskeppet
Constantia, som nu är iordningsställd för
sommarens seglingskurser.









Här ses aktern. Förra året visade jag bild på hela skeppet. Idag hade jag
inte vidvinkelobjektivet med mej.











































Sista etappen på promenaden, är från "Gamla tvätteriet"
upp för mördartrappan vid Jungfrudansen, där vi smög
på de här söta harpaltarna.

Vad som sedan kan hända om slutmålet är restaurang
Lejon, kommer jag att illustrera snart.


Så är det !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar