fredag 23 maj 2014

Läser i tidningen Metro...... att.....











.....Men det visste vi ju.







Och det visste jag långt, långt före forskarna. Dom är alltid på efterkälken.
Nu rapporteras också att stressjukdomarna ökar bland unga.
Ja det tror f... det !
Dom sitter ju med nerböjda huvuden och glor på nå´n sorts apparat och har inte tid
att äta eller gå i skolan. Det var alltså bättre förr som jag alltid sagt.
Med förr menar jag inte 1800-tal, utan på min tid. Vi 40-talister vet bäst.








Convalária majális.
Passerade idag ett område med många
av arten och doften slår emot snoken
på långt håll.

Doftar som min sambo.








Primula Véris.
Snart är årets blomningstid för dessa
sköna majblomster förbi. Våren
har bråttom.









Svart och gult. Heja AIK.








Syrener i en berså i Byskogen, där det funnits en
bosättning på 1800-talet.








Doftar lika gott som liljekonvalj.








De två sista bilderna idag är de första och som prov med
den nyinköpta (på nätet) beg. minidigitala kamera av
märket Canon. Min 2 år gamla Lumix vill inte fungera
längre och vad gör det, jag har hatat den från början. Jag
 lärde mej aldrig den. Den här "kan" jag redan och
bilderna blir bra. Den har 12,1 megapixels.








Här våra 3 barn i soffan. Rutger lutar sej mot
axeln på storasyster.


Hörde eller läste häromdagen någon som uttryckte
sin sanna övertygelse, att om man äter allt onyttigt
så lever man längre. 
Teorin sammanfaller med min, men jag äter inte b a r a 
onyttigt utan blandar ihop alltsammans.
Och jag är på god väg att bli den äldste i släkten.
Farfar blev 92 .

Apropå: 
Min salig storebror skulle blivit 73 år idag den 22 Maj.


Så är det !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar