fredag 9 maj 2014

Jag blir lycklig av att diska

 
 
 
 
 


 
 
Män blir lyckliga av att diska. Så lyder senaste forskningsresultaten.
En som instämmer är undertecknad. Alla som följt min blogg
de senaste åren under våra vistelser på Gran Canaria, ser ju
hur lycklig jag blir när dopningsglaset hittas.
Ibland på oväntade ställen.


Kan avslöja att jag diskade idag senast och blev lycklig
av en 6:a G&T.




I övrigt är vårens reträtt så deprimerande, att
jag måste ta fram gamla bilder från resor till värmen,
för att tina upp litegrann.

Borde försöka ta reda på om det
finns att köpa i Sverige, de här
vitaminsprutande gosakerna.

 

Hur många gånger har man inte beundrat den
här fasaden på promenader mellan SA
och PDI

Mina två ben flankerar käre Antonio
vid La Perdiz.  (Rapphönan)


Visst är de vackra de här Hibiskusarna som
växer som ogräs där nere.
 


Idag satt vi på första parkett, inglasade balkongen, med "Soldatens ärtsoppa"och
Berits pannkakor. Regnet hade upphört
och vi kan se grannar i huset mittemot
släpa sej till de numera externa sopnedkasten.
 
 
Härlig bild på en törstig säljare vid nya
grönsaksmarknaden i San Agustin.


 
 
 


Älskade Fataga.
 Vi bor grannar med en känd f.d. meterolog,
som jag iakttog länge där han under 45 minuter ivrigt sopade undan varje kvarvarande droppe efter nattens regn.
Som jag sa till sambon,  - det kommer ju snart en skur till så det är väl överkurs.
      (Han har nyss bytt bil)
 
 
Men så kom jag på att han har väl sina meterologiska kunskaper
kvar, för exakt när han var färdig kom solen fram (några minuter) och
hade han inte förpassat regndropparna därhän, så hade det blivit
torkfläckar på lacken förståss.
 
Slutar som jag börjar, med ett glas, ett större.



För övrigt tycker jag att:
Gamla gubbar och kärringar som inte kan gå utan käpp eller rullator
ska hålla sej hemma. De är bara i vägen när jag ska fram.

Vidare:
...Att den gamla folkpartigumman Marit Paulsen (74), kanske sovit
de senaste åren i Brüssel. Nu vill hon för 3:e gången till EU-parlamentet
med samma gamla devis: Ja till Europa. Vi har nämligen varit
med i Europa de senaste 19 åren.

Sist men inte minst :
Synd att Jytte Guteland (27) Socialdemokrat från Solna vill
kasta bort 5 år i Brüssel, när hon behövs hemma Sverige, inför
maktövertagandet från Allianserna både i Regeringskansliet och
Solna Stadshus.

En sen glädjenyhet :
Chuck Berry, "Chucken" får i år Polarpriset.




Jytte Guteland
Framtidens politiker.

Så är det !
 

2 kommentarer:

  1. Äntligen, jag har saknat IORs blogg.

    SvaraRadera
  2. Jag hålller med föregående .

    SvaraRadera