onsdag 20 juni 2012

Sista sucken

 Det som syns nu på bilder här nedan är slutresultatet av 5 eller kanske 6 års arbete. Den sista kvadratmetern på 3 byggnader som jag började måla om  2006, från en mörk brunsvart färg till en röd färg.

Ja nu har jag ju inte målat 5 år i sträck, men i alla fall. Det här är alltså baksidan av min favoritbyggnad, "snickeboa".  Började förståss med huvudbygnaden, därefter gäststugan
och äntligen har alla byggnader samma färg.




Har inte räknat, men det är åtskilliga liter färg som gått åt. Jag har inte ramlat ner från stegen någon gång heller.





Nu återstår bara en del målningar med vitt. Vindskivor på snickeboa och gäststugan. Knutbräder och dörrfoder är också målat efter hand.


Idag hörde jag att forskningen kommit fram till att det är hormoner som styr om du skulle bli kär i midsommar. De s.k.midsommarhormonerna.
Men glöm för den skull inte att plocka 7 blomster och lägg under kudden.
Jag tror det är en mer beprövad metod så kan hormonerna ägna sej åt andra saker.

Morsning alla bloggläsare och trevlig midsommar, om jag inte hinner skriva mer innan dess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar