lördag 30 juni 2012

Åter i spenaten.

Efter några regniga dagar hemma i Solna är det dags att fara upp till ett förmodligen lika regnigt Östhammar.Vi brukar ta vägen över Torsåker mot Alunda för den är vackrare och roligare att köra.
Men då måste man ut på E-4an mot Uppsala. Men det skulle vi inte gjort, för det var som när vi åkte hem härförleden, tvärstopp i trafiken och här på bild ses bara 2 filer men det var 4 filer som inte rörde sej mer än 10 meter/min.Vad gör man ????? Instängd som i fängelse.
Det var som på Armégatan i Huvudsta en vanlig vardag i rusningen.

Det slog mej nu att "stockholmare" på väg till och från jobbet i bil, kan sitta still bakom ratten i timmar, medan andra "stockholmare" som åker kommunalt med T-banan inte ens kan stå still i rulltrappan ner till perrongen.







Så helt plötsligt är "proppen" upplöst och farten ökar med vindens hastighet.
När vi (jag) bromsar in vid entrén till no 19 möts vi av denna härliga syn. 





"Min" sommaräng.


Eller hur ?


Så läser jag nyheterna och ser att en 65-årig man i Jämtland som lämnat urinprov
på vårdcentralen, fick beskedet att att han var gravid.
Eftersom personalen inte trodde på resultatet bad man honom komma tillbaka för ett nytt urinprov.
Ärligt talat tror jag bara att dom ville förvissa sej om i vilken månad han var.
Skall bli hemskt spännande och se vad det blir, pojke elle flicka.
Enligt uppgifter i kvällspressen har han fått många gratulationer.

Vidare hörde jag på bilradionyheterna att ämnet Fisbenol, eller om det var Bisfenol, finns i kassa-och bankomatkvitton också. Man har förbjudit det i t.ex. nappar, för det finns väl canserrisker med det också.  Så nu får jag sluta äta upp bankomatkvittona när jag ser hur lite pengar det är kvar på kontot. 

Å så var det Börsen:
Ja inte min, för den är tom igen, utan den andra, STORA BÖRSEN, den gick upp av bara den igår, som en bärraket till Discovery, ty de svartklädda kostym/kjol/bärare/bärarinnorna i Brüssel hade efter en sömnlös natt kommit överens om något som dom tror är bra för Europeiska klubben. BÖRSEN trodde också. I gengäld så stodo de svarta limousinerna på gatan.

Oj då, nu skiner solen. Hämtar solglasögonen.

Morsning !

Ps.
38-åringen sitter kvar.
Ds







1 kommentar:

  1. Härligt blommande sommarängar! Det saknar vi här nere just nu. Men sol och värme, det har vi så det räcker......tjaba!

    SvaraRadera