torsdag 14 juni 2012

En stor dag att fira, den 13 juni.



Jag har ganska bra koll på vissa saker, t.ex. bemärkelsedagar ??? av olika slag och då har jag ju en viss vana.
Idag den 13:e juni var den dag då jag mötte min Berit vid Slussens tunnelbanestation, för att se en fotoutställning på Hornsgateklacken. Så fikade vi på Fjällgatan och på väg därifrån, vid Skeppsbron, trampade B ihjäl en geting, sedan dess har hon inte gjort det.

.......så idag firar vi 7 år. Skål älskling !
Fotograf: Självutlösaren.



Fördelen med att ha 14 mil norrut till "landet" är att t.ex. få kunna njuta längre av
syrenernas blomningstid. Vår blommar nu medan de i Solna är överblommade.




Har du sett en "ormrabatt" ?  Den här skapelsen är jag  stolt över att jag designat. Idén till skapelsen kanske jag berättat. Har idag kantgrävt den, rensat ogräset och här bekämpar jag bladlöss på en ros. Tyvärr har 2 rosor avlidit under vintern, men de skall ersättas. Andra växter bl.a. liljor är på väg upp nu.




Idag blev det klart med SAAB. Saab lever igen. Återuppstånden (igen) från de döda.
Perfekt timing. El/hybridbilar är framtiden och jag minns att jag för länge sedan hoppades på att Saab skulle börja tillverka elbilar. Hoppas bara att man hittar nya och effektivare batterilösningar. Och att märket SAAB lever, att Trollhättan får behålla jobben i sin älskade bilfabrik. Men domedagsprofeterna är redan igång och tror på misslyckande. Vore ju roligare om man vore positiv till framgång istället.
SAAB 92 .
Prototypen visades 1947. Serieproduktionen startade 1949.




Det var bilar det, på den tiden. Gjord av plåt och glas. Plåten som pansarplåt, rostar aldrig.




 

Vilken läckerbit. SAAB Sonett, 1956.


F.ö. undrar jag om Alliansen håller ihop till valet 2014.
Att den inte finns efter 2014 är väl ganska klart.

Morsning och lycka till SAAB !



1 kommentar:

  1. GRATTIS båda 2 för de 7 åren. Vi hoppas givetvis på många fler underbara år tillsammans för er.
    Barbro hälsar hon med

    SvaraRadera