måndag 25 juni 2012

Hej då Britt, vi ses på Gran Canaria.

 "Kvällstidningarnas löpsedlar idag  utanför Östhammars endaste tobaks och spelbutik.



Namn, ålder och inkomst på kvinnor under 40 som tjänar mest i Östhammar och kvinnorna med högst lön och inkomst i Norrtälje ?????????????????? Hur i hela fridens liljor orkar  dom ? Varenda "kotte" i Ö-hammar sprang idag benen av sej för att få veta ?





En av de sämsta bilder jag tagit, men tack Britt för den här midsommarhelgen. Var så gripen av stundens allvar vid avskedet att jag inte fick upp kameran förrän Britt bestigit bussen som skulle ta henne till Uppsala och Västerås idag. (Det är Britt som står framme hos chauffören).
Vi hade en skön helg med sol, regn och utflykter.






Vårat gullregnsträd som drar till sej alla humlor i trakten.
Gullregnsträden blommar ju bara vartannat år så de har väntat länge på de här godsakerna.














Hundratals humlor surrar i busken. Här finns många små blommor
 på varje gren att krypa in i.







Den här vackra vallmon är den mest fantastiska jag sett. Den rosa färgen och de skrynkliga bladen. Här med regndroppar på.






Ser ut som skrynkliga pappersblommor. Skalet av själva knoppen sitter kvar.






Det är som vackrast i trädgården nu. Alla dagliljorna och prästkragsängen i bakgrunden.
Senare kommer alla väldoftande höstfloxen att slå ut i blom och doft.
Vi har lyckats hålla rådjuren nästan borta från floxen i år, med hjälp av ammoniak vatten och blodmjöl. (luktar fy f...)

Morsning !

1 kommentar:

  1. Hej på Er! Så roligt Ni måste har haft, att ha Britt M hos Er. Jag längtar också efter henne, så jag har någon att prata med. Hon kanske kommer till mig också i sommar. Härliga foton på blommor. Tyvärr har mina pioner och vallmo blommat över. Men när jag gräver lite i jorden så kommer där nya vallmo.Konstigt tycker jag! Men det är väl så på Öland kanske. Ha en bra sommar där Ni är. Kram till Er båda/A A

    SvaraRadera