tisdag 10 april 2012

Påsken 2012


                                               Rapport i ord och bild från påsken 2012



Den här franska fyndbilen tog oss till Norrköping för att hälsa på mina barn och barnbarn
 som vi inte träffat se´n  förra sensommaren.




Till lilla Emma, snart 3 år,  hade vi med både påskägg och Barbiedockor
till stor förtjusning.




Hoppa i mammas säng är sjukt skoj, eller hur ?





Bananjuououogert är godare än det mesta.






Och vill jag inte ha mer så vill jag inte, så det så.
Redan en liten bestämd dam.





Mina 2 äldsta damer som vi fick träffa senare på kvällen.......





...och där mästerkocken Janne, kökets herre, fixade påskmiddagen som inte ens Lallerstedt skulle rata. Det är jag säker på.






T.v. Anna, äldsta barnbarnet Jockes (Joakim) tillkommande. I mitten min äldsta dotter och
t.h. barnbarnet Jonas, även kallad Jonte.  Barnbarnet Jocke lyckades jag missa med kameran. Han satt för nära mej.





Emma med nyss, av faster Heléne, erhållen tablettask.
Efter en natt i "Peking" så for vi hem till Solna igen, med samme fransos som tog oss dit. Bilen går som ett spjut, jag lovar.






Annandag påsk tog vi en prommis ner till mitt hatobjekt, de nya miljonärslägenheterna vid Huvudsta strand. Ryktet säger att Leif G.W. Persson ska bosätta sej där.
Den här fristående "Sjövillan" ligger precis vid kanten av Ulvsundasjön, 10 meter under balkongen. Bara att dyka direkt från balkongen. Om det är Leif som ska ha den, blir det magplask utan dess like, misstänker jag. Bäst han passar däcken och lacken på sin bil förresten, om han har någon ?





Resten av bygget på god väg. Det är för djävligt (förlåt svenskan) hur en politisk majoritet kan köra över folkviljan.   Mängder av protestlistor och överklaganden har gjorts mot det här övergreppet på detta strandnära naturområde.


Morsning Leif G W.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar