fredag 6 april 2012

Om döden bl.a. det är ju påsk


Inte nog med att bensinen kostar över 16 spänn litern.
Nu ska det bli dyrare att dö också. I alla fall om man bor i Solna och det gör man ju.
Att nånting var på gång har jag anat länge, för jag har inte sett en enda dödsannons i lokaltidningen "Mitt i Solna" de senaste 4 veckorna, så jag är dåligt uppdaterad om vem jag inte känner inte lever längre, eller tvärtom kanske ?
Ingen vill väl dö i Solna om det blir för dyrt.



För min egen del skiter jag i vilket, för jag lägger plånboken på nattduksbordet innan jag ..... så är det bara att ta det som behövs.




Här läser jag i lokaltidningen en idé hur man kommer åt problemet och drastiskt sänker kostnaderna. Det är bara det att här är "tryckfelsnisse" och ställer till det.
Här skulle egentligen stå:
"Färre skulle dö om alla visste att kvinnor kör bil".


Dagens korta politikkommentar:
Regeringen spricker snart, eller i varje fall blir det ingen mer 4-partiregering..
FOLK ? partiet och C enterpartit (28-åringenAnnie get your Lööf.) vill sänka ingångslönerna för unga och alla andra också med upp till 25 %. Hur f... tror du att de kan förhandla upp sin lön i ett senare skede.
Men "Nya Arbetarpartiet" MAP, Moderata Arbetarpartiet med Reinfeldt som talesperson ryter till och säger : I Sverige sänker vi inte lönerna, utan höjer.
Det känns ju tryggt.

Morsning gatukorsning !


1 kommentar:

  1. Tänk så fel det kan bli när tryckfelsnisse är framme. GLAD PÅSK på er båda

    SvaraRadera