söndag 15 april 2012

Lördag 14 april, Solna, Sweden.



Det är den 14 april 2012, i Huvudsta, i Solna, i Sweden.
Snön vräker ner. Förmodlingen beroende på den gloooobaaalaaa uppvärmningen. 

Utsikt från köksfönstret kl. 08.30.
Så ringer telefonen ungefär vid 11.15-tiden och jag ser på displayen att det är från Norrköping och min dotter i Eneby därstädes, trodde jag. Nä... när jag svarar möts jag av ett glädjeflinskratt från min måg Janne, som tyckte det var jättemysigt för oss att vi hade snö medan han satt på inglasad balkong med 30 grader +. Dottern var för närvarande frånvarande, annars hade hon fått stå till svars för detta påhopp.




Men min hämnd är ljuv. Snart är det dags att klippa gräset på landet och om han vågar komma dit så ................... Ovan nämnde Janne är han t.v.





Idag blev det äntligen plats i almanackan,  för en länge sedan utlovad bjudning på lite gott, med bästa vännerna Åse och Bengt.
Berit har redan varit på gång i  1 1/2 dag med förberedelser och här provar hon jordsötman i kvällens vin.




LÄS !
Måste nog ut och gå, för humörets skull.






Känner du doften av Pionen ?




Min kamera är alltid med mej, men inte alltid. Nu glömde jag den i byxfickan, så bilderna här är urgamla. (Jo när de gått hem kom jag ihåg kameran, men det var så dags !)
Här på bilden känner ni säkert igen Åse, i norska röda färgen. Tack vare henne kunde vi vara på G C i 3 månader förra året. De flesta kaktuserna överlevde ju, så det blir förnyat förtroende.





Här känner ni säkert igen Bengt med sitt älskade knappdragspel spelandes "Drömmen om Elin".





Den här bredkäftade gorillan tog gladeligen emot kompisarnas  restprodukter.




Så blev jag ensam kvar i köket. Övergiven..... med bara överfull diskbänk och.... jo lite vin som klarade av uthålligheten hos mej.

Morsning i alla fall !

2 kommentarer:

  1. Igår skrev jag in denna kommentar till berört inlägg:

    Hej!
    Trevligt att du uppskattade min bild ”Stefan Löfven, Superman”.
    Emellertid kan jag inte se någon kredd.
    Vad som gäller är tydligt angivet på platsen för originalpublicering: http://bengtbernstrom.blogspot.com/, min blogg som Google mycket riktigt också anger som producent av bilden.
    Alla kan vi göra missar. Just denna skulle det vara fint om du rättade till.

    Mvh
    Bengt B

    SvaraRadera
  2. Se min kommentar vid berört inlägg. Bilden borttagen.
    Mvh
    Sverker

    SvaraRadera