måndag 16 april 2012

Aprilväder, rättelse och tillägg. Ior XV har ankommit.





Eftersom jag glömde ta upp kameran ur byxfickan igår kommer här följande tillägg:

Jag vet skillnaden mellan knapp- och pianodragspel förståss, skulle bara se om ni var med. Bengt A. L. spelar självklart pianodragspel. Här är en bild från ett tidigare tillfälle.


Så idag kom våren tillbaka och decimetertjocka snön försvann som en pensionsutbetalning.





Här finns fortfarande tussilagon kvar vid stranden av Ulvsundasjön.





Och vad är då detta för ett bylte ? Det är rent huvudlöst hur huvudet försvann.



Men det här är nog avkomman. Och det var ett fasans Bääääande.






De här söta ullisarna finns att beskåda på Agustendals 4-H-gård nere vid Ulvsundasjön. Där finns också höns, kaniner, ponnyhästar m.m.
Ett litet paradis för barnfamiljer som klåfingriga Solnapolitiker ville dra ner på anslagen till, för några år sedan. Förstår att de helst vill bygga lyxlägenheter där istället med det läget vid stranden. 4 H står för Huvud, Hand, Hälsa och Hjärta.




En ungdomsrörelse jag själv var med i som barn. Man fick ha egna djur hemma på den tiden och jag hade 5 gäss kommer jag ihåg och så fick man lära sej odla grönsaker också.
Jo jag är ju från "Landet".





Så har jag då nedkommit med Ior XV.  Åse överlämnade den femtonde Ior till min samling.
Det är den med lila toppmössa och det hade jag ingen förut.

För övrigt hörde jag att Prinsessan Estelle redan är AIK-are. Pappa Daniel är AIK-are och han bor ju i Solna så självklart är man AIK-are. Min Berit är på väg att konvertera efter att ha bott i Solna snart 7 år.
AIK vann förresten bortamatchen mot Syrianska idag och ligger tvåa i tabellen.

Morsning vad klockan går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar