lördag 20 februari 2010

På jakt efter andra miljonen

Idag, men redan igår, nu i natt, var vi Berit och jag och jagade grundplåten till den andra miljonen, eftersom vi inte nådde upp till den första.
Vi började på Kaplans auktioner där värderare inte riktigt klarade av min Reservoarpenna från Waterman, France. Fattas något trodde dom, en bläckampull kanske. På Sturegallerian säljer dom exklusiva pennor. Där kan du fråga om det finns, för mer betalt får man ju om det är komplett. Annars trodde dom att värdet borde överstiga 100 Euero.

Så vi halkar vidare bort genom Biblioteksgatan till Stureplan och Gallerian där. Kanske stöter man på Blondinbella tänker jag, så man kan få en autograf.
Ja Herre Gud vilken atmosfär där. (kände du rimmet) ?
Blondinen lyser med sin frånvaro och så även lösningen på Pennproblemet.
Men NK säljer fortfarande Watermanpennor bekänner dom där.
Så vi halkar vidare till NK och efter mycket om och men hitter vi rätt man där, som meddelar högtidligt att det fattas pennan ingenting. Du kan köpa bläckpatroner och det har vi. Nemas problemas. Alltså pennan okej och även han bedömde värdet till mellan 1 och 2 tusen SEK.

Nu skulle vi ju vidare till Auktionshuset Metropol på Sveavägen också, för att få några andra fynd värderade. Men där vet man aldrig någonting. Har aldrig fått ett vettigt svar därifrån. Den killen som skulle värdera, han hade aldrig sett något av mina dyrgripar.

Jag försökte förklara mej med att jag ofta köper saker i spekulationssyfte, men det är alltid svårt att hitta rätt köpare för att få de stora pengarna.
Han föreslog att jag skulle köpa så´nt som jag visste vad det var. Hur spännande är det ?

Vi avslutar eftermiddagen hos Hovleverantören Myrorna på Sturegatan i Sundbyberg.
Resultatet förevisas nästkommande blogg.

F.ö. kan meddelas att i Dagens Nyheter idag, kan läsas att Mona Sahlin minsann håller på AIK. Jag visste väl att det var nå´t visst med henne.
Vilken kvinna !



Sverker Edqvist väntar sej Blondinbella under Svampen på Stureplan, men som inte dyker upp.
Morsning och Goodbye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar