torsdag 25 februari 2010

Äntligen vår



Det är nå´nting som hänt de senaste dagarna. Det är ljust ännu kl 16.00. Solen har tittat fram och den lyste mej mitt i ögonen där jag sitter vid laptopen. Faan också.


Men som jag sa till en kompís igår. Snön ligger väl kvar till maj. Jamen till midsommar blir det väl bra. Nä, va f... då vänder det redan och blir mörkare. Jo du är den sanne optimisten fick jag tillbaka. Visst har han rätt. Man måste se ljust på framtiden och då grävde jag fram ett par bilder ur det digitala arkivet för att på minna mej om hur det kan bli, eventuellt, om vi har tur, men det har vi väl inte ?




F.ö. så lovar Peter Eriksson (Mp) att efter valet i höst så blir det ändring på problemen för SJ och SL.


Då kommer alla tåg att gå i tid och blir det lika jä..... med snö då, så är det den då blåa nyss avsatta alliansens fel. I år var det ju rödgröna oppositionens fel att det frös i växlarna.




F.ö. fick visst inte Maud igång kärnkraftverket i Oskarshamn, som stått stilla över ett år, på grund av krånglande ventiler. Måste skjuta ytterligare en vecka på restarten


Men de startar nog till sommaren när de inte behövs. Nä du skulle fortsatt var centerpartist Maud och skrotat skiten istället.


Rösta Rödgrönt i höst och helst på Socialdemokraterna, för en rättvisare värld.


Morsning och Goodbye Sverige, ut ur ishockey OS.


1 kommentar:

  1. Aha Du tror att Du skall få glädje av partistödet som Sossarna har!

    SvaraRadera