tisdag 9 februari 2010

Jordens undergång

Det som inte fick hända, hände idag. Tänk så sårbart livet är.
Vaknade, steg upp, duschade, rakade mej, borstade tanden. Läser DN från pärm till pärm. Äter frukost efter att ha sett en dam skrapa fram 100.000 SEK på Triss i TV4. Bäddar sängen och återgår till slötittandet på TVs morgonprogram.
I TV4 lagar dom mat som vanligt och avslutar med det vanliga oljudet innan Malou ska ta över med programmet i "Efter tio".
Då DÖÖR TV-n
Jä.... nu gick comhem bort igen. Kommer väl snart tillbaka. Det brukar det göra. Nä inte idag och datorn har jag inte hunnit starta upp.
Telefonen funkar inte heller. Vi har allt låst till comhem, men det kommer väl snart igång.
Inte alls och jag som väntar flera besked med E-posten idag.
Går fram och tillbaka genom heeela lägenheten och stirrar på det heldöda modämet. Nääää då. Nu j..... Börjar klättra på väggarna bokstavligen och Berit oroar sej för min mentala hälsa.
Ska vi gå ut en sväng i friska luften, tycker hon. Det är fint ute och solen lyser.
Ja vars då. Vi behöver säkert handla något och lämna in tipset.
Alltså vi har hela comhempaketet med data, telefoni och TV helt utslaget och ingen har sagt nå´t.
Fy f.. va kallt, minus 5 grader och var blev solen av ?
Den katastrofala Vi-butiken får jag avhandla i ett särskilt kapitel. Gurka från Spanien kostar 49.90/kg !!!!!! Har dom åkt till Spanien själva bara för att hämta gurkor ?
Snor åt mej en gratistidning Metro på hemvägen.
Modemet är fortfarande helsvart med en blinkande lampjä.. bara.
Ringer en kompis från mobilen, som har Comhem. Hon har inga problem, men kollar på Hemsidan att det ska vara underhållsarbete under dagen. Rusar också upp till en granne och undrar.
Ja men det står ju på en lapp vid entrén tycker hon. Ja inte har jag läst alla lappar som sitter överallt. Det pågår ju balkongarbete i fastigheten.
Försöker lugna ner mej med att läsa den nyss hemburna Metrotidningen. Inte blev jag lugnare av det, tvärtom.
Läser, citat: "Väktare våldtog 18-årig flicka i tält på Sergels torg", slut citat.
En 18-årig flicka på väg hem från en fest blev kissnödig och visste inte var hon kunde....
Ett marknadstält vid Sergels torg blev räddningen.
En väktare upptäckte henne och anklgade henne för inbrott och tvingade henne sedan till samlag.
Nu döms han för sexuellt tvång. Alltså inte våldtäkt och döms därför bara till 1 (ett) års fängelse.
Rätten finner att han bara använde våld i början !!!
Står dessa förbannade väktare över lagen. Dessa anabolstinna oduglingar.
Phust
Strax före kl 18.00 behagade Comhem få fart på tekniken och mitt liv igen och det första jag får se när jag slog upp min hotmail var ett brev från Södra Skåne, där vännen från GC Leif, vänligt upplyste mej om att minsann Malmö har lika många poäng som AIK i Hockeyallsvenskan.
Men han fick svar på tal. AIK ligger före på bättre målskillnad och dessutom med en match mindre spelad.
Att AIK tog SM-guld i fotboll i höstas, när vi var tillsammans på Gran Canaria, det hade han ingen aaaaning om. (Hej kompis)
Bara en härdsmälta i Forsmark kunde varit värre än den här dagen.
Morsning och Comhem


Blev genast på bätter humör när jag hittade den här bilden som illustration till dagens elände.
Hallon och blåbär på Grön Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar