torsdag 14 november 2013

San Agustin - Bahia Feliz till fots, t.o.r.

 
 
 
 
En serie bilder från igår, då vi handgick ända till Bahia Feliz
och tillbaka. Säkert 1 mil totalt och backar med och
utan trappor och solen gassar på, Phust !



Här har Britt tagit täten och jag släpar efter som vanligt,
men annars kunde jag ju aldrig ta dem bakifrån.
Dom visar alltid ryggen när jag tar fram kameran.













Dessa jä...pelargoner överallt.







Gud så vackra dom är rosorna.







Detta är ingen Moské !








Men detta är samma gamla Volkswagen jag fotade samma
backspegel på förra året. Dekalen som syns i backspegeln sitter
på vindrutan.









Damen samlar nog sten till kvällens kravaller i Plinglé.







Småföretagare. Så´na som 28-åringen Lööf värnar.







Hit men inte längre ?






Vet faktiskt inte varför mina Ben blivit så smala
plötsligt.







Nåt vaising med kameran troligen.







Vi hittade där borta en rest. för påfyllning av bränsle
till hemgången.







Man måste söka skydd där man kan
i tropikerna.







Kan inte undgå tycka den här rhododendrohn blev bra i motljus.
















Restaurangen visste nog inte att vi befinner oss
vid Atlantens böljande hav.








Eller kanske tänker dom att grekisk sallad ligger
närmare Medelhavet kanske.







Åå , så fick jag vara med på bild vid hemvägen.







Inte så farligt som det ser ut.






Härfågel, här fångad på gräset mellan Shoppingcenter S. Agustin och Hotel Folias.
Använde teleobjektiv.








Den kan fälla ut kammen på huvudet också, när den flyger.

Morsning !

Ps
Jag har inte tid med nå´t Ps idag, för
vi ska snart på middag hos Britt.
Ds

4 kommentarer:

  1. Fina bilder har du tagit som alltid .
    Hibiskus blomman vacker som alltid .

    SvaraRadera
  2. Märklig blomma du fått med på bild 2 ggr. Den verkar ha 2 namn enl. dig. På den ena bilden heter den "ros" och på den andra "rhododendrohn"? Tror nog den anonyma är den som har mest rätt, även om en kamera aldrig ljuger

    PS! Tråkigt att PS inte hanns med DS!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med här att den Anonym personen har rätt
    på blommans namn Hibiskus heter blomman på dina bilder här ovan .

    SvaraRadera
  4. Självklart vet jag att den heter Hibiskus. Ville bara kolla att ni var vakna.

    SvaraRadera