måndag 25 november 2013

Från den ena dagen till den andra





Det frestar på att fajtas med internet och andra teknikaliteter.
För att inte säga väderomslagen. Igår var en av de varmaste
och bästa dagarna sedan vi kom i slutet av oktober.
30 grader varmt, vindstilla och blå himmel. I natt har
det regnat och sedan har det blåst storm hela dagen
och 22 grader varmt max.

Från den ena dagen till den andra vet man inte vad som kan
hända med en fot, Berits fot t.ex. Skulle gå till kyrkan
 och byta böcker. Kommer tillbaka fortare än kvickt.
Hon stupade på en 20 cm hög trottoarjäv.. , men kom
undan med en stukad högerfot och 10,75 Euros bandage
från det eminenta Apoteket. Som enligt uppgift:
Ännu ej privatiserats.





Tur i oturen: Hon hade svårt diska frukostdisken stående
på ett ben, så jag fick ha köket för mej själv en stund och
gissa vad jag hitta ?
....Den traditionella Wirren som brukar stå i ett skåp när
vi bodde 128:an. Ni kommer säkert ihåg som följt min blogg
varje år.
Här i 112:an var den gömd i Microugnen. Trodde väl inte
jag skulle rota i den. Joorå.








Igår långpromenerades det från Loppisen i San Fernando och hem. Passerar det här Schabraket. Mycket tur ska man ha för att få en så´n bild.
"Ensam i ett hörn"








Ett kvarter senare passerar vi nästa Schabrak.
Hitta en nål i en höstack alltså....








Fint fotarbete i Plinglé.









Här i S. Agustin finns mycket negrer och jag tror inte det är
fult att säga det heller. Här finns "riktiga" negrer, som säljer
klockor och solglasögon bl.a. Negerdockor finns, en norsk
neger som hyr ut bilar, om han har tid och sist men inte minst
neeeeegerrrrbollarrrr hos Lena, hon med caféet.








Hjärtformad getost på marknaden.







Jag har sett många ta sådana här bilder. Rätt ut i luften.
Inte så kul va ?








Det här är våran badvik, om och när vi gör detta.
Bilden från igår. I dagens storm var det nog lugnt med badande.








Berit rotade igenom en hög med b h ar







Dockor i repris. Men de var så söta så......









Slutar med en bild på far och son, Enrique och Alex
på Tre Hjärtan som fixar en nota.


Morsning !

Ps
Jag letar och letar, men hittar inget liv
i politiken, den svenska.
Har dom gått i ide eller är dom ute och käkar julbord
olovandes med mina surt förvärvade skattepengar?
Ds






1 kommentar:

  1. Måste erkänna att jag varit lite orolig för hur det går med diskandet i 112.an denna säsong, men så överraskas man med en bild som visar att diskmästaren har det lika bra som tidigare. Det skålar vi på!

    SvaraRadera