tisdag 19 november 2013

I skuggan av ett rosépepparträd






Berit, som slukar böcker lika fort som jag
slukar en Tropical, sa när vi stod under det här
rosépepparträdet, just titeln på bloggen:
"I skuggan av ett rosépepparträd".
Låter som en boktitel och kanske blir det
namnet på min nästa bok ?
Det här trädet med hängande grenar bär
ätbara bär, som du kan använda i matlagning.
Men här fanns inga mogna nu.


En promenad med ryggsäck igår.






Jo jag vet att ni sett så mycket blommor på min blogg,
men det skiter jag i. Kan aldrig se mej mätt på dom.








Synd att dom inte doftar lika gott som dom ser ut.









Som sagt var.......

















Avdelningen Fula och trista hotell.
Fy sjutton hakar och få ett rum mitt i det där kaoset.









Eller här. Men i bildbeskrivningarna visar resebroschyrerna
bilder på poolen och baren.
Nä tacka vet jag vår´t kära Flamboyan.









När vi gick hemifrån anade jag att vi skulle passera här, så jag
bad Berit ta på en matchande blus.
Tro´t om ni vill ?

Morsning !

Ps
Har hela regeringen gått i ide ? Jag har inte läst något på
flera dagar som jag kan ondgöra mej över.
Fru Lööf har kanske gått vilse på Kinesiska muren, eller
irrar omkring på Himmelska fridens torg ?
Reinfeldts avlagda fru "Flippa" Reinfeldt såg jag var på
premiär med festfixaren Bindefeldt under armen.
Det är till att ha bytt upp sej !

Idag får vi se om Zlatan Ibromovinsten dyker upp till matchen
och pytsar in några mål bakom portugisiske målvakten.

Å imorgon ska vi ut och snurra med bil från
Ronjas Auto, alltså han norske negern Roger.
Med i bilen som vanligt mina 2 Ben B&B.
Ds






3 kommentarer:

  1. Vackra blomster får man aldrig nog av :)
    Vi får hoppas att Z & Co får till resultatet i kväll.

    SvaraRadera
  2. En perfekt boktitel! Jag njuter av dina fina blombilder men just i dag, känner jag en liten oro över att längtan till ön kommer att bli allt starkare under den kommande vintern. Här blir det mörkt redan vid halv tre nu och blomstren lyser med sin frånvaro. Hälsa Berit så gott!

    SvaraRadera
  3. Dina bilder får man inte nog av Ior! Fast kanske inte hotellen. Kör försiktigt när ni är ute på vägarna. Och så kan vi glömma alt vad VM-deltagande för Sverige heter. Vi har ingen Ronaldo i laget, bara en Zlatan och det räcker inte alls på denna nivå.

    PS! En skål för Roger! DS!

    SvaraRadera