måndag 11 november 2013

Folkfest i San Agustin






Här följer en serie bilder ifrån den folkfest som blivit
tradition efter 50-årsjubiléet förra året.







2 av de 2.200 deltagarna, min 2 Ben.








Alla kan deltaga. Vov, vov.








Utdelning av kepsar och nyckelband.











Nu är vi redo för start











Uffe poserar med mina brudar








Polisen har provkört banan och kollat att inga
faror lurar längs vägen. Gick i mål på tiden 00.00.









Många olika klasser skulle iväg före stora klungan.










2 flickor i den yngsta klassen på väg mot mål.









Hospiten Clinica Roja som medarrangör skänker 5 Euros för varje deltagare
till behövande  i kommunen. Fantastiskt resultat.
2.200 deltagare räknades in.











Är det inte Lena som hänger där borta ?










Här såldes körv.......










......och paella.









Här laddas det.










Nästan som startfållan inför Vasaloppet.










Jag lyckades fånga startraketen som han i orange tröja just avfyrat.











Berit gjorde en rivstart och lade iväg som en rem. Hon
är redan utom synhåll för Britt och mej innan vi
passerat startlinjen.










Här ses ryggen av Britt passera mållinjen på tiden 20:43.
Enligt uppgift fullföljde alla den 2 km långa banan.

Morsning !


Ps
Idag skiner solen .......igen och igen.
Blir nog en 30-40 grader minst.
Igår kväll hördes Cikadan i
Foliasparken och koltrasten
sjunger ibland.
Ds








3 kommentarer:

  1. Roligt att det blev så bra uppslutning. Jag hade gärna varit med om jag varit kvar.

    SvaraRadera
  2. Roligt att få ta del av det som händer där nere. Än så länge har jag ingen längtan dit, utan tycker fortfarande att det ska bli roligt med en vinter i Sverige. Notera att jag sa det i dag, en vindstilla, solig och snöfri dag...

    SvaraRadera
  3. Underbart väder om än lite blåsigt denna dag då loppet gick. Men det var det värt då jag gjorde sträckan 2 gånger! Förts ta sig till starten, sedan loppet och sedan hem igen. Härligt att så många människor tar tillfället i akt och tänker på sina medmänniskor.

    PS! Här är det också snöfritt, hyrestanten DS!

    SvaraRadera