torsdag 20 december 2012

Jösses vad Jesus är inne nu, och Greta Garbo


Mot Vecindario idag.  I väntan på bussen dyker den här skönheten upp med barnvagn och "gubbe" i släptåg. Jag sa till min "gumma" att henne skulle jag vilja ha, ja som fotomodell alltså, förståss. Men min blygsamhet förbjöd mej fråga damen, så jag smög med min Nikon i midjehöjd med objektivet snett uppåt och tryckte av. Har inte skaffat teleobjektiv ännu så det är taget med 55m/m objektiv och delförstorat i datorn.


Jag var ju fotograf i min glans dagar och det hoppas jag syns.
Jag jobbade i fotoateljé i Norrköping bl.a.
När jag blir större hoppas jag kunna återuppta det jobbet.





Hatten matchar palmen bra. Nu är det kraftigt delförstorat så skärpan tar ju stryk.
Får väl önska av tomten ett telezoomobjektiv upp till 200 m/m.
Och tjejen............... Ja Greta Garbo kan slänga sej i väggen. 
 








Innan vår buss kom hann jag få ett bra foto till.
Fångade den här tjejen inringad i Globalbuss
logotype. Hon sitter i baksätet på bussen.
Mycket bra logo med tanke på namnet
Global.









I shoppingcentret Atlantico träffade vi på Jesusbarnet igen.









Ändå större och bättre än de från Tamarindos.






































Hemresan påbörjas i 1:ans buss med en av Globals bussmarodörer. Inte så farligt på den här sträckan. Det är rena autostradan mot vägen till Puerto de Mogán.








Här kliver det på ett par 14-dagars.









GC 500 mot Maspalomas och Mogan.







Så rondellen "hemma" vid shoppingcenter San Agustin och kossorna vill
så gärna gå ut på vägen, men de är fasttjudrade.


Morsning då, för idag.

Ps
Jag förstår inte hur ett par akademikerutbildade snorungar
som aldrig gjort ett handtag i sitt liv, kan få förstöra  det tidigare
hedervärda Folkrörelsepartiet Centerpartiet. Upproret är nu totalt.
Ds

1 kommentar:

  1. Julkrubban i Vecindario verkar lika fantasifull i år som förra året.

    PS! Består inte politikerna av idag av enbart akademikerutbildade personer som aldrig gjort ett vettigt handtag i hela sitt liv? Bäva månde framtidens barn! DS!

    SvaraRadera