måndag 31 december 2012

Gott slut och Gott nytt år


Så får det i alla fall bli min sista blogg. Men bara för i år förståss. Ior ger inte upp alla sina läsare. Men det har varit internetskugga flera dagar här. En mycket vanlig företeelse f.ö.

I lördags var mina Ben och jag på Market i San Fernando.
Där finns jättemycket att köpa, till nästan inga priser alls.
(Man måste pruta som f)






På kvällen var vi på Rest. Mälaren och åt middag och det
var sista gången för mej. Som ett brev på posten så dyker
som vanligt den svenske negern och klockmäster upp vid
bordet med en portfölj klockor. Inga affärer idag, men han
friade till Britt. Emellertid......... hon väntar med svaret till
nästa vecka.








I lördags kom våra norska vänner igen för ytterligare 14 dagar.
De har ju klippkort till San Agustin från Sandefjord i Norge.
Fr.v. Björn, Hilde-May.

(Det här är alltså dagen efter igår. Nu är vi hos Janne med Vietnamesen. 
Vi äter inte på 2 restauranger per kväll)








I sitt sellskap hade de även Ivar Otto Myhre, kommunkamrer
i Sandefjord. Man kan läsa om hans bedrifter på Google.
Han åker nämligen aldrig bil, buss, tåg, flyg, tunnelbana eller
cykel. Han ror. T.ex. Göta kanal och till Åland, ja i hela världen.








Hilde-May ligger nu i hårdträning för hon ska bli dirigent
i kyrkokören i Sandefjord ?








Och så här stor var hennes juleskinka i år.








Janne räknar in alla som vill ha något drickbart.









Nu kommer det ytterligare som ett brev på posten,
klocknasaren Idi Amin, " Inga problem, billiga billiga,
äkta guld". Ja det ser ni ju själva hur det blänker guld.
Berit köpte en klocka av honom fr en tid sedan.
Idag tappade hon den i golvet, så den stannade.
(Grh)
Garanti runt hörnet.







Ivar (Ivo) Otto Myhrer.









När vi skulle betala fick Janne ta till fingrarna för att få till hur
 många som druckit iriskt kaffe, stor stark eller GT.









Vi väntade på att en till norsk skulle dyka upp, eller ned
rättare sagt, för han kom med direktflyg från Sandefjord nu.
Här får han en "Björnkram" av Berit.
Han heter som de flesta i Norge alltså Björn och han är
journalist på Lokalavisen i Sandefjord.
(han tycker f.ö. att jag ska bli journalist när jag blir stor,
eftersom jag skriver så bra.)
Jag ska överväga saken. Det är så mycket annat jag
ska bli när jag blir stor.

Morsning då för i år kära bloggföljare och
Gott nytt år !

Ps
Vi håller på att flytta idag från Flamman, för kontraktet går ut
och andra vill också ha våran lägenhet.
Ds

Ps
Ikväll blir det restaurang San Agustin med norska vännerna.
Champagnen fick vi av Göran och Iris när de var här.
Salut
Ds

4 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅT Ior och dina två B:en!

    SvaraRadera
  2. Var ska ni bo resten av tiden? För ni åker väl inte til Sverige redan?
    Undrar hur Otto tog sig till GC om han aldrig flyger?
    Önskar Dig och dina B:n en god fortsättning på det här nya året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till Hyrestanten !
      Vi bor på Dunas II.
      God fortsättning själv. Kommer du ner något ?

      Radera
  3. Jag åker härifrån vid midnatt och hoppas att den lägenhet jag betalat in hyran för verkligen existerar...

    SvaraRadera