torsdag 13 december 2012

Avslöjandet 12.12.12 och Avskedet 12.12.12




 Jag vet att just nu sitter många uppe hela natten och väntar på beskedet om vad  jag kommer att avslöja, eftersom det är den 12/12 2012, alltså 12.12.12.
I Kina och kanske på fler platser gifter sej folk som bara den, av kuriosa skäl, men även av kärlek hoppas jag. Ändå mer kuriost blir det om man tänker på att nästa år 2013 finns det inte 13 månader och alltså kan ingen gifta sej 13.13.13. Det skulle ju förresten blivit oerhört
(läs jävligt) oturligt datum för ett äktenskap. Kanske en präst skulle vägra vigsel en så´n dag.
Men det vet vi ju inte heller eftersom en sådan dag aldrig kommer att infalla.
 
Nu faller jag visst in i onödigt långt pladder.

Apropå faller. Berit och jag passerade Don Gregory och vem ser vi på balkongen ? Göran och Iris på sin sista dag här. (för den här gången). Den balkongen skulle nog inte godkännas i Sverige. Räcket var så lågt att alkohol borde förbjudas intagas. Ja du kan se själv.







Så tog vi en promenad till Svenska kyrkan, där jag fotade den här vackra blomman som heter Eldboll och det kan man ju se passar på den.
Den skulle passa i alla brudbuketter.








Strax bredvid fotade jag den här vackra ljusblå blomman, som Berit inte talat
 om namnet på. Om jag vet det kommer jag i alla fall inte ihåg det. Det är inte knivskarpt,
men den här lilla insekten hade inte tid att stanna längre än en bråkdels sekund
så kameran hann inte focusera på skärpan.








Nu kanske vederbörande personer hemmahörande i Sölvesborg
börjar ana innebördet i rubrikens första del. Men nu blir det inte
lätt att vara "anonym" längre i kommentarerna till min blogg.

Ha,ha,ha.







Nu börjar det roliga. Inger och Kenneth från
Simrishamn har åkt hela vägen till Flamboyan
för att se Ior livs levande. Nu förstår jag
Blondinbellas livssituation, att aldrig få vara
anonym. Här försöker Inger få kontakt med
Allan och Linda i Sölvesborg för att berätta
om nyheten: "Jag har träffat Ior".








Här blir jag avslöjad och fotograferad av henne för att bevisa
upptäckten. Det visar sej att hon är en av mina mest hänförda
bloggläsare. Kan inte sova innan mina bloggar publiceras och
det kan vara typ 01.40 t.ex. lok. tid.
Hon kan alla mina bloggar utantill tror jag och hon minns
särskilt att det alltid finns en whiskey i köksskåpet när
jag diskar, så hon har redan inviterat Berit och mej på en
wirre en dag. Då får jag också tillfälle att skriva min autograf.
Nu är det nog dags att bilda en Fanclub: Iors vänner.








Apropå vänner, här är våra "gamla" vänner på väg att
lämna oss för att resa tillbaka till Suecia och snögubbarna
där. Burr !
Vi skulle äta gemensam middag ikväll på Rest. Sailor
på förslag av Iris. Vi har faktiskt aldrig ätit där.







Här en gruppbild innan vi anträder inträdet i restaurangen.
Fr.v. Sverker (Ior), Iris, Göran och längst till höger Berit.
Göran triv som fisken i vatten, 10 år yngre, men också 10 kg tyngre.
Det sista är väl inte sant men det rimmade så bra.







Där nere kan man också äta, klä sej och sko sej







Endast det bästa är gott nog en så´n här dag. Oxfilé förståss. För min, Berits och Görans del med Kanarisk potatis. Den är så god.
En bottel El Coto till  det och vatten till Göran som avstår alcohol.







Det är Salut  (slut) för den här gången. Tyvärr kan man inte få bilder med skärpa när man måste låta någon kock eller så, ta kort. (Missar själv ibland).
Men bästa betyg till Rest. Sailor.
Det är med vemod vi skålar och tiden går fort 14 dagar. Men vi ses ju i Sweden nästa år
eller förhoppningsvis en gång till här, i början på 2013.

Å så skulle vi betala notan, men det fick vi inte, Berit och jag. Älskade vännerna
 framhärdade att vi skulle bjudas, så vi får buga och tacka. 
Det har varit så roligt att ha er här och jag vet att ni uppskattat vistelsen här och
bilfärderna runt, runt, runt och runt ön.
Det värmer när man blir visad uppskattning.
Lycklig hemresa !

Morsning !

Ps
Om vi gifte oss idag ?
Vi väntar och ser ifall Reinfeldt inför en 13:e månad,
(det ska löna sej att arbeta)
för då testar vi den 13.e i 13:e 2013.
Ds
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar