lördag 9 oktober 2010

Trafikkaoset i Solna-Sundbyberg och Familjen Reinfeldt.

I veckans lokaltidning Mitt i Solna kunde vi läsa en anonym insändare med sign. "Hoppfull" som ville bli kompis med Anders Ekegren (Fp) och därför berömde honom för att han lyckats smalna av Solnas gator så pass att trafiken minskat för att bilisterna tröttnat på köerna, (trodde han nog).
Personen borde gå till optiker för han är gravt synskadad. Jag har bemött insändaren till tidningen, får se om den kommer in nästa vecka.
Jag bor ju med utsikt över Armégatan från Storgatan. Där står då trafiken helt still 2 timmar minst, mellan 16.00 och 18.00. Ingen tycks fatta att genomfartstrafiken inte minskar för att vägen blir smalare. Det tar bara längre tid att komma fram. Det värsta är att det bara sitter en enda person i varje bil. (generellt).
Johanna Graf (S) har ju föreslagit genomfartsavgifter och det är väl en bra idé, men då måste ju den vara så hög att det känns i plånboken.

Grannkommunen "Sumpan" genomgår ju nu en plågsam tid när man bygger om för "Tvärbanan". Infrastruktur är bra i och för sig.

Där kan man inte komma genom med bil, snacka om att smalna av gatorna. Var där i Em i ett ärende på andra sidan Landsvägen. (åker ju alltid kommunalt och i synnerhet nu när jag sålt bilen).

Landsvägen i Sundbyberg
Under den korta tiden skulle 2 ambulanser fram. Det fanns inte plats för bilisterna att flytta på sej, fanns ingen stans att ta vägen. Folk ligger kanske och dör för att ambulanserna inte kommer fram.
Nå´n jä... ordning borde det va i alla fall.

Vad har då familjen Reinfeldt med trafiken i Västerort att göra ? Ingenting förmodlingen. (men man vet ju aldrig)
Nä dom har nog fullt upp ändå med att lägga beslag på  Sverige som land och Stockholms stad.
Läser i Dagens gratistidning Stockholm City att Fredrik plockade Catharina Elmsäter-Svärd över till ny Infrastrukturminister efter Åsa Thorstensson. Catharina var finanslandstingsråd i Stockholm.
Så nu ligger vägen öppen för fru Reinfeldt att inta positionen som finanslandstingsråd i Stockholm.

Ja han är inte dum han Reinfeldt, eller ?

Apropå landstingspolitiker, så läser jag i den andra gratistidningen, Metro, att 12 landstingspolitiker i Sörmland fått drygt 2 miljoner för mycket i arvoden, efter en revision som gjorts.
Landstingsledningen föreslår emellertid att de ska få behålla pengarna.
Ja det klart, stackarna ska väl inte behöva betala tillbaka pengar de inte har rätt till.

Annat var det för mej, då jag 2004 blev änkling och sökte bostadsbidrag. Jag missade ett litet månatligt pensionsbelopp som gjorde att jag hann få ut ca 3.000 kr för mycket.
Försäkringskassan upptäckte och begärde tillbaka pengarna. Klart jag ska betala tillbaka pengar som inte jag har rätt till.
Hur mycket kan du betala per månad av den "sjukpension" jag då hade. frågades.
Jag sa 100 kr. Det var inte så fett för mej då. I sorg, med stor lägenhet och hög hyra.
Förra månaden blev jag klar med avbetalningen och får ut 100 kr mer i pension.

Morsning Försäkringskassan !



1 kommentar:

  1. Först vill jag bara säga att Filippa klarar sig alldeles säkert bra utan sin mans hjälp!
    Vad gäller trafiken här i Huvudsta och de avsmalnande gatorna (håll i Dig) så håller jag till 100 % med Dig. Bra att Du skriver en insändare och ta det lugnt :-)

    SvaraRadera