onsdag 27 oktober 2010

Gammal Skåpmat


Några bilder till från första veckan. Från imorgon blir det nutid.


 Glömde visa hur ingången till vår lägenhet ser ut. Så här ser den ut. Imponerad ?
 Köper alltid nya sandaler varje år. De här betalade jag förståss för mycket för, även om jag prutade bort minst hälften av priset som stod på prislappen. Men vilka läckra AIK-färger !
 Vi har förståss redan varit i den underbart vackra staden Mogán,(Gran Canarias Venedig) en gång. Det här är båthamnen. Proppfullt med båtar i miljonklassen.
 Nu får ni vända på datorn halvt varv motsols. Men Gud vilken blomsterprakt. Bengt kan nog fixa bilden rätt. Har glömt hur man gör. Men ni kommer säkert ihåg bilderna från ifjol så jag kunde nästan använda samma bilder i år. 

Bild över Playan i Playan. Längst bort i bild solar och badar alla, män som kvinnor nakna. Är det inte förskräckligt ?

För övrigt måste sägas att lite har jag nog ändrat, men bara lite än så länge,  bilden av, ja dom som bor här alltid, alltså kanarierna. Inte fåglarna alltså, utan människorna alltså.
Manana manana du vet. (Uttalas manjana). Kommer jag inte idag så kanske kommer jag imorgon.
Men att de måste stjäla sopborsten som tillhör oss. Den brukar stå mot väggen vid uteplatsen, men när jag skulle till att sopa bort lite småskrufs häromdagen så var den puts väck, borsten alltså. Skrufset lämnade de. Ja dom är så´na säger Anna, varvid jag blev tvungen ge mej ut för att stjäla en till mej och det blev gårdskarlarna som förlorade en borste. Det känns inte bra för man är inte uppfostrad till att stjäla borstar.
En annan rolig situation uppstod i går efter den kraftiga blåsten som varit ett par dagar. Grannens granne hade en Araliabuske i kruka uppställd på ett piedestalliknande föremål, som blåst omkull. Krukan ligger där fortfarande omkullvält.

Det är så att vi bor liksom inklämda mella riktiga spanjorer och en del bor i Las Palmas och har lägenhet här i San Agustin, för de tycker det här är landet.
Så den familjen är inte här just nu på vardagarna men grannen här bredvid oss bor här jämt, men tro inte att de orkar resa upp krukan åt grannarna. Men när de är här i helgerna är de minsann kompisar och tjattrar på som fan.
Morsning och Buenas noches




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar