torsdag 28 oktober 2010

Heja MFF I

Idag bjöd vi våra skånska vänner på middag.
Fr.v. Leif Svensson, Emelie Larsen, Katja Svensson och kökschefen tillika min sambo, Berit.


Den bestod av välkomstaperetif, råstekt tärnad potatis (jag hade skalat potatisen), fjärilskotletter, sallad, ett gott rött årgångsvin (2004) 3 E. Aprikos med vispgrädde som grädden på moset. 
Charmiga Emelie, här med örhängen hon fick av oss som tack för att hon fick fart på uppkopplingen till nätverket.

                                                        
 Årets bild. Glaset i örat har jag hört, men inte glaset i ögat. Den här bilden borde ge pris i tävlingen "Årets sämsta bild,men vackraste motivet". Har aldrig hört om en så´n tävling. Så nu instiftar jag den. Påminner mej förresten om den bild jag tog en gång när jag var i Vaxholm med min dotter, måg och 2 barnbarn, Jocke och Jonas. Alla tittade åt varsitt håll eller åt glass med ryggen mot kameran.
Katja och Berit har verkligen funnit varandra.


Glädjen blev stor då det stod klart att Malmö FF vann över Häcken med 4-0. Nu är MFF bara 6 poäng från allsvenska guldet. Annat var det i fjol, då vi satt hos Lenas It-café och såg hur AIK blev Svenska mästare. Hoppas det går vägen för MFF. AIK får väl komma igen.
Morsning tonight.

Ps
Läser på nättidningen att en utredning tänker föreslå att sex med någon som inte vill det ska förbjudas. Jag trodde våldtäkt redan var förbjudet.
Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar