fredag 8 oktober 2010

På väg att bli rik

Många vänner och andra vänner jag känner från syd till nord har ringt och mailat och undrat vart mina "roliga" bloggar tagit vägen, eller kollat dödsannonserna. 
Jo, jag lever i allra högsta glad ännu trots en ganska irriterande förkylning just nu. Men den går lagom över till nästa vecka den 14:e.
Dessutom har man ju börjat facebooka också. Men det är väl så att "Baksmällan" efter valet inte gått över än och inte blev baksmällan bättre av att vi åkte med Viking Cinderella några dagar efter. Lasse Stefanz spelade dansmusiken, men han såg inte glad ut ??
Valet ja, det blev ju inte som man hoppats. Nu får Fredrik ju 4 år till på sej att erövra Sverige. Moderaterna, det Statsbärande partiet !!!!!
Men Mååd uttrycker ju i en kommentar att alla är nöjda med regeringsbildningen efter valet. Hon är väl särskilt nöjd med att slippa vara näst största parti och bära ansvaret som vice statsminister och fått ytterligare minskat förtroende i valmanskåren. Ja hon är duktig den där Mauderaten.
Nä mest nöjda är väl vi som ser hennes parti försvinna nedåt Stureplan till.

Den här bilen ovan har vi haft nästan 4 år, men nu har den försvunnit från parkeringen och vännen Stefan kan inte kontrollera hur parkeringen blivit idag. Avståndet till trottoarkant skall ju vara 5-20 cm och lika fram som bak förståss.


Men nu riktar jag mej till mina barn och barnbarn som bor i Norrköping: Får ni se den här bilen rulla omkring i Norrköping framöver, så är det inte jag som är på väg till er.
Nä den såldes igår till en telefonkund som såg annonsen på Blocket Jag ska ha den och vill inte pruta. Några timmar senare var han här med kompis som skjutsade upp för att hämta bilen. Mycket populärt bilmärke i Norrköping. Går inte att få tag på sa killen. (om jag vetet det)
Det blev faktiskt vältimat. Igår såld. Idag kom bilskatten 1883 kr, samma dag försäkringen för ett kvartal, 760 kr. Hitills sparat 20 kr på boendeparkering.
Totalt 2,663 kr sparat på en dag. Vad vi ska göra med alla pengar ???????

Morsning Grand Canaria, dos cerveza por favor !

2 kommentarer:

  1. Nu började det likna något, välkommen tillbaka saknat dig.Hoppas vi får se lite från San Agustin. ( Flambyoan )
    Nästa gång får du inte fira så mycket valen så att du blir bakfull.

    SvaraRadera
  2. Jag bloggar lite information i väntan på att ni kommer ner till kära "Flamman".

    SvaraRadera