tisdag 26 oktober 2010

Ljuset i tunneln

Det var en dag i förra veckan, en av de varmaste, som vi efter att ha läst i en gratistidning för Skandinaver som ges ut här på öarna, called "Dag och Natt". Övervägande textmassan är på norsk, men vi har också en granne här som är fra Norge så hon tolkar. Vi bestämde försöka bestiga grushögen, för det var det.

 Där stod om en getfarm som skulle ligga utanför här. Följ en grusväg löd vägbeskrivningen och det gjorde vi. Men det bar längre och längre upp och solen stekte oss både fram och bak. Vi mötte bilar med militärer i och en gick ur och tog ett vapen med sej, en bit från oss där vi ensamma vandrade, eller kröp menas egentligen. Vad har vi gett oss in på ? Ligger han i bakhåll och knäpper oss nu.
Ibland vände vi oss om och hade då den här utsikten över hela  Södra San Agustin ända bort till Pl.Ingles.
 Vi kom att passera en tunnel under motorvägen och då kändes det som om jag varit med om en nära dödenupplevelse. Är det så här det ser ut ? Kom att tänka på den där militären med vapen.
 Vi avbröt den här vandringen utan att ha sett röken av en get och vi som tänkt köpa getost, ty det skulle säljas där sades det oss. Vi åt istället lunch på Svenskrestaurangen "Tre Hjärtan".  Idag var det Walewska. Kanonpris för en lunch. 5.90 Euro, bröd, smör, glas vin, huvudrätt och kaffe.
 Efteråt gick jag till frissan för att justera längden på de strån som finns kvar. Gissa vilken utsikt jag hade när hon stod framför mej och...... böjde sej för att nå. Aj,aj,aj. Kolla in själva ! Priset ja. Bara 9 Euro för herrar och då ingick utsikten.
Solen gick ner även den dagen borta vid Maspalomasöknen ungefär tror jag cirka.
Nu går solen ner för mej snart. Sitter ute trädgår´rn miss i natten 01.00 lok tid.
Det är så att då fungerar signalerna till det trådlösa nätverket bäst i min dator, som Emelie så framgångsrikt lyckades ansluta till. Inte så många fler än jag vakna så här dags.

Morsning, korsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar