lördag 21 augusti 2010

Upp och nervända världen

Idag när jag gick till T-banan i Huvudsta Centrum möttes jag av en glad och pigg pensionärsdam, som f.ö. bor i huset bredvid där jag bor.
Hon räckte mej glatt ett s.k. flygblad. Oh vad trevligt tänkte jag, att hon är sosse.
Kör hårt, sa jag glatt till henne, fortfarande i tron att hon var sosse. när jag kommit
igenom spärren vände jag på bladet och vad hittar jag där ?
Jo hon är moderat och delar ut flygblad rödare än sossarnas.
"Nya arbetarpartiet", "Enda arbetarpartiet", skallar dom. Inte undra på att det går bra för M när de tar allt från S, t.o.m. färgen på flygbladen.
Ja har man ingen egen politik, så får man ta av de bästa som alltid varit framgångsrika.
För övrigt var det en framgångsrik dag igår. (förrgår) Oj, vad är klockan ?
Jo igår gjorde jag ett par bra affärer. Inköpta för 170 kr tillsammans, såldes för 1.500 SEK.
Så idag gick allt åt he.... igen. Parkeringsböter 500 spänn för att jag glömt flytta bilen för det var "städdag" där. (eller ärligt så hade jag tagit ett par bärs och kunde inte köra).
Till yttermera visso rasade laptopen ihop i en stor hög och den befinner sej nu under operation hos Doktor Larsson. (Tur man har en stationär ävenså).
Ps Har hittat en gammal skolkamrat och kompis från förr som jag inte sett på 45-50 år, på Facebook.
Morsning Lars-Erik !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar