lördag 28 augusti 2010

Känner du doften ?



Känner ni doften av höstfloxen ? Vi återvände idag till landet vid Öregrund efter nästa 2 veckor i Solna. Den här bilden mötte oss och imorgon ska jag berätta Vem som mer mötte oss.
Vi har anlagt en hel kulle med flox i 5 olika färger runt björken. Det är efter förebild från mitt föräldrahem i Stjärnorp- Jag känner än idag doften när jag gick ut på kvällen.
De vita har förökat sej mycket under de 4 år vi haft dom. Jag tog med ett par plantor från kolonilotten jag hade vid Ärvinge i Kista tidigare.


Gräset hade blivit betydligt högre på 2 veckor, kan jag säga. Och minnesgoda läsare kommer ihåg den här gossen, Mors lilla Olle, som har svårt ta sej fram i det tjocka gräset. Får se om gräsklipparen kommer igenom imorgon.

Nu blev bilderna i fel ordning förståss, men du ser väl skillnad på pojkkängor och Höstflox ?

För övrigt har Mona framträtt flitigt idag och igår i både TV, radio och press. Nu börjar hon få kredit för hennes sätt att framträda och presenter politiken. Berömmande kommentarer från "experter". Vad var det jag a ? Kanske vänder det nu ?
Loppet är inte kört. Fler kommer att få upp ögonen för henne och hon själv sa idag att hon känner att hon är mogen och får känslan att hon är statsministerkandidat på riktigt.
Jag tycker hon växer för varje dag.

Imorgon ska jag berätta vem mer som mötte mej när vi kom till Östhammar Spännande, men ni får vänta till i morgon.

Morsning och sluta håna Mona, Våga gilla Mona !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar