söndag 25 juli 2010

Uppdateringar

Det har gått några dagar se´n sist. Varit för varmt att tänka över huvud taget.


I torsdags tog jag fram lien och slog det långa gräset i dikesrenen. Första gången i år. Jag klipper ju inte så länge prästkragar och smultron frodas. Men här var det varmt som .... Blomsterlådan i förgrunden på vägkanten är avsedd som utsmyckning och en välkomnande gest till besökande till området.

I torsdags var det ju kvällsauktion och under tiden som jag väntade på dyrgriparna, provsatt jag "Farfars gungstol" och somnade i den nedgående solen.
Vi hade en så´n här gungstol hemma och farfar gungade i den med mej i knäet ibland kommer jag ihåg. Han sjöng någon bit som jag tror hette "På Roine strand".
Förr kunde de här gungstolarna kosta över tusen spänn på auktioner. Nu gick den här för 100 spänn. Otroligt vad priserna har gått ner nu.
I bakgrunden syns auktionisten Andreas Persson försöka få ut så mycket som möjligt för ingenting.
Så mycket till oss blev det inte, men Berit ropade in ett par Ray-Ban solglasses från 60-talet till mej. Häftigt, nu har jag 3 par Ray-Ban.


På väg till auktionen ringde vänner från Liiiidingö och bjöd hem sej till oss. Vi förstod inte allvaret i det och kunde inte prata i telefon just då. Vi ringer upp sedan sa Berit. Auktionen pågick till 23.00 så vi ringde på morgonen därpå. Var är ni ? spörjde jag. Vi passerar nu Gillingebanan svarade mannen, (här till höger på bilden).
Aj som sjutton, vad ska vi göra nurå ? Okej, kul att någon tycker om oss, så vi mötte upp i Östhammar och visade hur vi bor och det utföll till sådan belåtenhet att de bjöd på Restaurang i Öregrund.
Vi ställde upp som guider och berättade om sevärdheterna i lilla Öregrund. Här på bilden ovan poserar antikhandlaren med fru utanför en av turistattraktionerna.
Morsning och auf wieder seen !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar