måndag 12 juli 2010

DAGENS FJÄRIL

I morse......

........såg jag den här fjärilen på nyutslagna Tigerliljorna. Trodde först det var en vanlig nässelfjäril, men sedan förstod jag att det var någon jag inte sett. När jag googlat en stund visar det sej att det är en Silverstreckad Pärlemorfjäril, (Argynnis Paphia). Det finns 17 artera av dem i Sverige. Av fjärilar finns det 2.700 arter i Sverige. Nu kan jag 5 st.
Den matchade liljan perfekt.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med bilderna.

På Littorinfronten intet nytt. Möjligen på Y-fronten för på Expressens nätsida kan man studera en studie i hur långt ett sex ska vara. Där framgår således att det bör vara...............................trodde ni ja. Läs själv eller jag föreslår sex minuter förståss. Det säger ju namnet.

Holländarna, inte de flygande, men väl de som förlorade VM-finalen igår, vill göra bläckfiskringar av Bläckfisken Bertil, som visste i förväg att Spanien skulle vinna. (det visste jag också).

Äter inte bläckfisk efter det att jag en gång såg hur fiskarna dödade en på Kalymnos i Grekland. Har förresten aldrig ätit tidigare heller.

Det finns ju gåslever och Ostron.




Men Olle då !!


Morsning för idag inatt !

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar