tisdag 8 december 2009

"Private"



Telefonen ringer. Klockan är 11.19.
Vi skriver tisdag den 8 december 2009 och Maud Olofsson är inne på sitt sista år som näringsminister och partiledare för centerpartiet.

På displayen står att läsa: "Private".

Jaha, då kan det bara vara sambons dotter eller någon telefonförsäljare, vilket Gud förbjude. (försäljaren alltså)

- Edqvist, svarar jag med mörk och bestämd röst.

+ Jag söker någon som heter Sverker, hör jag en ljus mansröst långt borta i cyberrymden säga.

- Det är jag, svarar jag med en ändå mer bestämd röst än tidigare.

+ Ja hej, jag ringer för ett företag som heter Matador. Vi har utvecklat en ny revolutionerande rakhyvel.
Du kanske har provat Gilette tidigare ? (Matador tänkte jag. Är det nå´n förrymd tjurfäktare som vet att vi kommit nyss hem från Spanien).

-Nä, jag behöver ingen rakhyvel, för jag har helskägg.

+ Ja ja ja jag förstår, men du kanske rakar andra delar av kroppen ?

- Du menar snoppen ?

+ Nä..... inte bara det.

- Det är inte aktuellt med någon rakhyvel så jag avstår ditt erbjudande.

+ Ja men tack i alla fall, det var trevligt att prata med dej. Ha en fortsatt trevlig dag.

- Tack det samma.

Tur att inte bildtelefon är obligatoriskt. Då hade jag inte kunnat ljuga honom rätt i ansiktet med mitt välrakade ansikte.

Bilden visar Edqvist i möjligt helskägg, oroligt undrande vad som kunde hända om den där Matadoren fick raka där nere.
Hasta luevo

2 kommentarer:

  1. fy fan, det var en snäll kollega (måste varit nyanställd). Hade jag ringt dig hade du, vare sig du tror att du känner dig själv eller inte, rakat stjärtgräset med den idag. Adios

    SvaraRadera
  2. Trevligt säljfolk för Matador...

    SvaraRadera