måndag 28 december 2009

Med en enkel tulipan



Jo, jag sitter fortfarande fast i min gamla reservdator. Men det funkar skapligt så jag kan upprätthålla kontakten med alla läsare inklusive Blondinbella. Hon kommer hem från Amerikat nu på onsdag.

Tänker förevisa min klädkollektion för henne snart. Det var förresten hon som fick mej att börja blogga i februari och som nu har blivit ett gift.

Då retade jag upp mej på att hon skulle sälja ut några av sina på pälsar i nå´t hak på Östermalm och jag föreslog då att överskottet skulle gå till någon djurrättsorganisation.


Jag har några bilder kvar i gamla datorn, men hoppas få tillbaka min på tirsdag. Den här bilden är också från maj 2007. Tulpanerna är från en plantering utanför fjärilshuset. Tyckte det var ovanligt med svarta tulpaner. Kom att tänka på tulpanerna när jag såg reportaget från Kungafamiljens förra år, som visades på TV ikväll.

De hade bl.a. varit på besök i Blomsterparken Keukenhof, som ligger mellan Amsterdam och Rotterdam. Min salig fru Eila och jag var där ett år tillsammans med hennes dotter som bor i Tyskland, nära gränsen till Holland.

Det besöket glömmer jag aldrig. Helt otroligt vackert. Flera hektar med bara tulpaner i olika färger sågs på fälten utmed vägen. Alla borde uppleva den platsen.

Apropå Kungahuset ja. Man kan ju börja vackla lite i min annars Royalistiska grundsyn. Det finns frågetecken. Men då får man ju tänka, vad kan alternativet bli ?? Hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar