tisdag 17 februari 2009

New York nästa

Idag är en stor dag- för min yngste son, 24. Han reser ensam till New York och hans första delmål blir övernattning hos pappa i Solna. Sonen blev kvar i Norrköping när jag utvandrade till Stockholm och Solna.
Skulle möta honom vid Cityterminalen, men det visste han inte om. Ville ju hjälpa till att bära bagaget. Bussen skulle landa 17.20 och jag var i god tid tycker jag. Ingen buss hade kommit 17.45. Då började jag ana ugglor i mossen.
Mobilen ringer och sonen undrar vilken portkod vi har. Då är han reda hemma och här står jag som ett fån. Gud så löjlig jag kände mej.Ner i underjorden igen då, typ.

På min väg genom T-centralen och i min T-vagn noterar jag 2 st yngre skönheter bärandes persianjackor. Är det på modet, persian ??? Vet inte snorungarna hur persianpälsen har tillkommit ??
Skinnet kommer från ett slags får som lever i Centralasien. En del skinn kommer från lamm som slaktas 3 - 6 dagar gamla, innan den lockiga pälsen raknar. Det finns även uppgifter om att dräktiga tackor slaktas för fostren.

Och varför i h....e måste man prata i mobilen hela tiden när man åker T-centralen - Huvudsta ?? Har de inget hem ?
Men imorgon bitti skjutsar jag min son till Arlanda terminal 5.
F.ö. var det första gången på på 24 år som sonen (han heter Anders) lade sej före mej och då är jag ändå nattmänniska. Jag skall ju inte till New York, bara till Arlanda och åter Solna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar