tisdag 24 februari 2009

Äntligen

Äntligen, som Gert Fylking skulle sagt.

Äntligen besöker fru Olofsson Trollhättan, men utan att träffa dom som det berör, de anställda. Hade inte tid, enl. Aftonbladets reporter.

Äntligen får dom förlova sej.................. Kronprinsessan Victoria och Daniel från Ockelbo. Självklart är jag för Monarkin, men tycker kanske att det kunde varit lite mera avspänt. Lite mindre spacklad kunde Daniel förevisat sej tycker jag. Såg stelopererad ut, nästan som han vore en skyltdocka i Åhlens skyltfönster. Nu måste ju regeringen ge sitt godkännande, enl. grundlagen, vilket gjorde mej lite orolig. Skulle "Hon" också säga ja till någonting mer, än mera kärnkraft ?

Äntligen semlepremiär, eller som vi sa på landet där jag föddes.. "tisdagsbullar".
Glömmer aldrig hur det var när jag kom hem från skolan när jag gick i "småskolan" som det hette och vi kom hem, bror min Birger och jag. Det luktade nybakat i köket. Mamma hade bakat en hel plåt med "tisdagsbullar". Vi hade vedspis på den tiden. Det rymmdes 12 "tisdagsbullar" på plåten. Sedan skar hon av "hatten", stoppade i en stor klick mandelmassa, vispade grädde och strödde på florsocker. Så serverade mamma i djup tallrik med varm mjölk. (riktig mjölk). Det var Högtidligt kan jag lova.

Ps. Min sambo och jag kommer att fira 3-årig förlovningsdag på Gran Canaria den 3 mars. Ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar